Jak zacząć karierę w ubezpieczeniach?

Jak zacząć karierę w ubezpieczeniach? SPECTRUM rozwiązań

Rozważasz rozpoczęcie kariery zawodowej w ubezpieczeniach? Pomożemy Ci zdobyć uprawnienia krok po kroku. Istnieje wiele możliwości w zakresie sprzedaży ubezpieczeń, jednak zdecydowanie do najatrakcyjniejszych opcji należy współpraca z multiagencją oferującą produkty wielu towarzystw, taką jak Dom Ubezpieczeniowy Spectrum.

Przynależność do ogólnopolskiej sieci zapewni Ci nie tylko szeroką ofertę, ale też rozpoznawalność i wiarygodność oraz nowoczesny backoffice. Dlaczego jeszcze warto zostać Partnerem SPECTRUM? Więcej korzyści poznasz w zakładce Współpraca – przekonaj się, że mamy wszystkie cechy, którymi powinna wyróżniać się najlepsza multiagencja!

Kto może sprzedawać ubezpieczenia?

Aby mieć możliwość wykonywania tego zawodu, trzeba spełnić określone wymogi formalne:

  • minimum średnie wykształcenie,
  • pełna zdolność do czynności prawnych,
  • brak skazania w Krajowym Rejestrze Karnym (za umyślne popełnienie przestępstwa skarbowego, przeciwko życiu i zdrowiu, wymiarowi sprawiedliwości, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi, obrotowi gospodarczemu, ochronie informacji i wiarygodności dokumentów),
  • zaliczenie egzaminu KNF dla osób ubiegających się o wykonywanie czynności agencyjnych.

Skontaktuj się z nami, a w Twoim imieniu wystąpimy o dokumentację z KRK i pomożemy zorganizować uczestnictwo w egzaminie. Dostarczymy Ci także materiały szkoleniowe, dzięki którym sprawnie przygotujesz się do testu.

Egzamin KNF – o czym warto pamiętać?

Egzamin dla osób ubiegających się o wykonywanie czynności agencyjnych to tzw. test 100 pytań, z których większość jest poświęconych zagadnieniom ogólnym, natomiast część dotyczy oferty produktowej towarzystwa ubezpieczeniowego, które organizuje daną edycję. Dzięki temu po zaliczeniu takiego egzaminu zyskasz nie tylko ogólne uprawnienia do wykonywania czynności agencyjnych, ale też możliwość sprzedawania ubezpieczeń danego towarzystwa.

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum współpracuje ze wszystkimi wiodącymi towarzystwami działającymi na polskim rynku. Aby w przyszłości oferować swoim klientom szeroki wachlarz produktów ubezpieczeniowych, trzeba najpierw je dobrze poznać i zdobyć uprawnienia w konkretnych towarzystwach. Dlatego kolejnym etapem jest zdanie egzaminów w formie testów, które mają na celu potwierdzenie znajomości różnych ofert ubezpieczeniowych. Przed każdym z nich otrzymasz pomocne materiały oraz instrukcję poruszania się po platformie egzaminacyjnej. Testy odbywają się online.

 

Na czym polega szkolenie w SPECTRUM?

Egzaminy to część formalna. Naszym przyszłym Partnerom oferujemy również cykl szkoleń wdrażających, na których przedstawiamy zagadnienia związane z działalnością agencyjną i sprzedażą ubezpieczeń, a także prezentujemy autorskie rozwiązania systemowe, które usprawniają codzienną pracę. Dla grupy kandydatów to czas poświęcony nie tylko na zapoznanie się z technicznymi i merytorycznymi aspektami – liczy się również nawiązywanie relacji oraz budowanie więzi z zespołem.

Pierwszy etap to przygotowanie do warsztatów – aby poszerzyć swoją wiedzę o ubezpieczeniach, kursanci otrzymują dostęp do e-learningowych modułów na platformie SADUS nauka, która stanowi integralną część kompleksowego systemu All in #1 SADUS. Tam uczestnicy mogą obejrzeć przygotowane przez specjalistów SPECTRUM nagrania i sprawdzić wiedzę dzięki krótkim testom.

Następnie rozpoczyna się cykl warsztatów w formie wideokonferencji. Spotkania są podzielone na segmenty tematyczne. Szkolenie odbywa się na innowacyjnej platformie, która umożliwia łatwą organizację grupowych webinarów i płynne przełączanie na tryb warsztatowy dla kilkuosobowych zespołów. Nad technicznym aspektem szkolenia czuwa dział IT – w razie potrzeby każdy uczestnik otrzymuje pomoc w zakresie poprawienia jakości połączenia oraz konfiguracji komputera.

W Domu Ubezpieczeniowym Spectrum dbamy o zadowolenie uczestników szkolenia nie tylko poprzez zapewnienie nowoczesnych technologii oraz intuicyjnych narzędzi. Obecna forma kursu opiera się na analizie feedbacku od setek przeszkolonych agentów i stale podlega doskonaleniu. Szkoleniowcy posługują się sprawdzonymi metodami przekazywania wiedzy oraz proponują ćwiczenia, które pozwalają wykorzystać i utrwalić przyswojone informacje zarówno podczas zajęć, jak i samodzielnej powtórki.

Troszczymy się o to, aby szkolenia dla nowych osób rozpoczynających współpracę były atrakcyjne i motywujące, a jednocześnie zapewniały staranne przygotowanie do działania. Każdy uczestnik ma możliwość odbycia stażu pod okiem instruktorów z doświadczeniem w zakresie sprzedaży ubezpieczeń i szkolenia nowych pośredników. To świetny sposób, aby doszlifować swoje umiejętności przed uruchomieniem i samodzielnym poprowadzeniem nowej placówki.

Uczestnicy szkolenia, którzy ukończą pełen cykl, w niedługim czasie rozpoczynają własną działalność. Mogą liczyć na pomoc w zakresie prawno-formalnym. Nasi eksperci służą radą również w innych kwestiach, takich jak wybór lokalu. Każda osoba wchodząca w świat ubezpieczeń otrzyma też wsparcie merytoryczne podczas przygotowywania pierwszych polis i rozliczeń.

Więcej informacji na temat SPECTRUM możliwości dla Twojego biznesu znajdziesz w zakładce Współpraca.