Pierwszy rok franczyzy w SPECTRUM – dwie placówki, trzy perspektywy

26 czerwca 2025

franczyza, SPECTRUM

Rok temu troje przedsiębiorców podjęło decyzję, która miała zmienić ich zawodowe życie. Magdalena, Piotr i Ewelina wybrali współpracę z multiagencją ubezpieczeniową SPECTRUM w ramach franczyzy. Dziś, po dwunastu miesiącach działalności, ich historie pokazują, jak solidne wsparcie i elastyczne podejście mogą przełożyć się na prawdziwy sukces biznesowy.

Każdy z bohaterów trafił do SPECTRUM inną drogą. Magdalena Olechnowicz, mająca za sobą osiem lat pracy w multiagencji ubezpieczeniowej, po pięcioletniej przerwie na macierzyństwo postanowiła wrócić do branży. „Byłam w tym dobra i wiedziałam, że chcę iść w ubezpieczenia” – wspomina. Towarzyszył jej w tej decyzji brat męża, Piotr Olechnowicz, który obserwował rosnący potencjał rynku. „Coraz więcej ludzi się ubezpiecza. W Polsce mamy rynek, na którym świadomość klientów wzrasta. Obserwowałem ten potencjał przez wiele lat, aż w końcu zaproponowałem Magdzie wspólne działanie” – opowiada.

Zupełnie inną historię ma Ewelina Kędrak, która przez dwadzieścia lat prowadziła działalność gospodarczą z mężem. To właśnie on zachęcił ją do samodzielnego wejścia w branżę ubezpieczeniową. Bez wcześniejszego doświadczenia w tym sektorze, szukała partnerów, którzy zapewnią jej niezbędne wsparcie na starcie.

Wybór partnera to kluczowa decyzja

Troje bohaterów zgodnie podkreśla, że wybór SPECTRUM nie był przypadkowy. Magdalena, która jako doświadczona osoba z branży analizowała różne oferty, zauważyła: „Warunki naprawdę mi odpowiadały, były korzystne dla obu stron. SPECTRUM ma wiele towarzystw w ofercie i zapewnia duże wsparcie, a to ważne na starcie biznesu”.

Piotra przekonała elastyczność multiagencji. „W przeciwieństwie do stereotypowej franczyzy, SPECTRUM wyróżnia się elastycznym podejściem. Podczas rozmów poruszaliśmy różne kwestie i w żadnej nie napotkaliśmy oporu, za to informowano nas o wielu możliwościach i rozwiązaniach” – podkreśla.

Dla Eweliny kluczowe było profesjonalne wsparcie. „Zdecydowałam się na franczyzę w SPECTRUM, ponieważ jest to kierunkowskaz i pomoc w osiągnięciu pewnego standardu, a było to dla mnie istotne, biorąc pod uwagę brak doświadczenia w ubezpieczeniach” – wyjaśnia.

Wsparcie robi różnicę

Początek współpracy okazał się dla wszystkich pozytywnym zaskoczeniem. Magdalena, mimo swojego doświadczenia, doceniła jakość szkoleń: „Byłam mile zaskoczona jakością szkolenia i wsparcia. Zawsze jak potrzebowałam pomocy, to nie było problemu, jak pojawiał się problem – to szybko był rozwiązywany”.

Piotr, wchodząc w branżę od zera, szczególnie cenił przystępność przekazywanej wiedzy. – „Szkolenie było przystępne i zapewniło mi pomocną wiedzę. Grupa była mieszana pod względem doświadczenia w branży, więc tym bardziej doceniam fakt, że każdy uczestnik był zaopiekowany. Prowadzący dbali o to, żeby nas aktywizować” – wspomina.

Wszyscy partnerzy zgodnie podkreślają, że wsparcie SPECTRUM nie kończy się na wdrożeniu. Ewelina szczególnie docenia ludzkie podejście: „Przekonała mnie życzliwość i rodzinna atmosfera, zresztą życie pokazało, że faktycznie mogę liczyć na pomoc w kryzysowych sytuacjach”. Opowiada o momencie, gdy jej córka trafiła nagle do szpitala: „Szybko dostałam odpowiedź, że nie muszę się o nic martwić – wszystko załatwiono za mnie, a ja mogłam skupić się na dziecku”.

Marketing na miarę potrzeb

Znaczącym atutem SPECTRUM okazało się profesjonalne wsparcie marketingowe. Magdalena szczególnie ceni indywidualne podejście: „Dobrze mi się współpracowało z grafikiem SPECTRUM. Otrzymaliśmy spersonalizowane projekty oznakowania, reklamy, a nawet baner, który w drodze wyjątku zawierał moje zdjęcie – w ten sposób mogliśmy przyciągnąć więcej klientów, którzy mnie kojarzą z wcześniejszych lat”.

Gotowe materiały marketingowe oszczędzają partnerom czas i pieniądze. „Pomocne są materiały przygotowywane przez dział marketingu SPECTRUM na nasze media – często korzystam z nich na Facebooku” – dodaje Magdalena. Piotr, który zajmuje się wizytówką Google, widzi konkretne rezultaty: „Od kiedy nauczyłem się zarządzać profilem w Google na szkoleniu SPECTRUM, widać większe zainteresowanie. Wcześniej nasza wizytówka plasowała się na 17 miejscu w wyszukiwarce, a obecnie jest to 3-4 pozycja. W ramach współpracy ze SPECTRUM otrzymujemy wsparcie, które normalnie potrafi dużo kosztować”.

Narzędzia dla agentów ułatwiają pracę

Magdalena, Piotr i Ewelina wysoko oceniają narzędzia informatyczne udostępniane przez SPECTRUM. „Porównywarka jest najlepsza” – podkreśla Magdalena, wskazując możliwość bezpośredniego wystawiania polis bez konieczności logowania się do różnych systemów towarzystw. „Aplikacja SADUS mobile dla agenta też jest super, najczęściej korzystam z niej, kiedy chcę sprawdzić skrzynkę pocztową z dala od komputera” – dodaje.

Piotr docenia kompleksowość systemu: „System All in #1 SADUS zawiera wiele przydatnych narzędzi, w tym zautomatyzowany CRM, który pozwala budować bazę klientów. Często zdarza mi się korzystać z centrum wiedzy, gdzie mogę sprawdzić proste instrukcje krok po kroku”.

Również Ewelina podkreśla intuicyjność rozwiązań: „Narzędzia dla agenta są bardzo intuicyjne i wygodne. Często korzystam z aplikacji, by sprawdzić pocztę bez komputera, przesłać zdjęcia dokumentów czy przeprowadzić fotoinspekcję do autocasco”.

Uważność i odpowiedzialność to klucz do relacji z klientem

Mimo różnych doświadczeń, wszyscy partnerzy SPECTRUM podzielają podobną filozofię pracy z klientem. Magdalena stawia na transparentność: „U mnie zawsze jest wszystko czarno na białym – rozmawiam z klientem o tym, co dokładnie ubezpiecza i jakie mogą być konsekwencje braku ochrony. Uważam, że agent powinien być odpowiedzialny i wnikliwy. Nie wystarczy przedstawić kilka ofert, trzeba też wskazać różnice i zwrócić uwagę na detale”. Piotr podkreśla znaczenie rzetelności: „Komunikatywność jest ważna, ale wiedza to podstawa. Umiejętność rzetelnego przekazywania wiedzy o ubezpieczeniach buduje zaufanie w oczach klienta”.

Ewelina, mimo braku wcześniejszego doświadczenia w ubezpieczeniach, szybko zrozumiała specyfikę branży: „To praca polegająca na dużym skupieniu i odpowiedzialności. Warto uważnie wsłuchać się w potrzeby klienta i dopasować ubezpieczenie do jego stylu życia”. Jej indywidualne podejście doceniają klienci: „Ostatnio klientka powiedziała mi, że nigdy wcześniej nie miała tylu pytań od agenta, za to po raz pierwszy jest tak zadowolona”.

Bilans pierwszego roku

Po roku współpracy wszyscy partnerzy jednoznacznie oceniają swoją decyzję. Piotr deklaruje: „Z całą pewnością ponownie wybrałbym SPECTRUM ze względu na wsparcie – zawsze dostaję konkretną pomoc, nigdy nie byłem zostawiony bez odpowiedzi”. Ewelina nie ma wątpliwości: „Bez zawahania odpowiadam: Tak! Zrobiłabym to. Jestem bardzo zadowolona ze współpracy, mówię to bez wyolbrzymiania. W SPECTRUM czuję się jak u siebie!”.

Historie Eweliny Kędrak i Magdaleny Olechnowicz oraz Piotra Olechnowicza pokazują, że sukces w branży ubezpieczeniowej nie zależy tylko od doświadczenia czy kapitału na start. Ważną rolę odgrywa partnerstwo, które oferuje kompleksowe wsparcie, elastyczne podejście i profesjonalne narzędzia. SPECTRUM łączy wszystkie te elementy i udowadnia, że może być solidnym fundamentem dla rozwoju agentów ubezpieczeniowych, niezależnie od ich wcześniejszego doświadczenia w branży.

Pierwsze dwanaście miesięcy współpracy to dopiero początek – ale już teraz jasno widać, że wybór SPECTRUM jako partnera biznesowego był strzałem w dziesiątkę dla Magdaleny, Piotra i Eweliny. Dołącz do nas i przekonaj się o tym na własnej skórze!


Dodaj komentarz

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.

Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.



Czat z Doradcą Spectrum

Witaj w Spectrum!

Aby rozpocząć rozmowę z Doradcą,

prosimy o podanie danych kontaktowych.