Wyjaśniamy, w jakich sytuacjach możesz skorzystać z assistance i jak wezwać pomoc drogową z ubezpieczenia.
Spis treści
- Pomoc drogowa assistance – kiedy przysługuje?
- Jak wezwać pomoc drogową z ubezpieczenia?
- Jak wezwać assistance w SPECTRUM mobile?
- Dopasuj pakiet assistance
Pomoc drogowa assistance – kiedy przysługuje?
Ubezpieczenie assistance to często wybierane rozszerzenie do polisy OC/AC, które zapewnia kompleksowe wsparcie w razie problemów z pojazdem. Koszty zorganizowania pomocy drogowej w nagłej sytuacji zazwyczaj wiążą się z dużym wydatkiem, dlatego warto mieć ubezpieczenie, które zapewnia szybką i bezgotówkową realizację usług. Z assistance pomoc drogowa może przysługiwać nam w wielu sytuacjach, m. in.:
- kolizja lub wypadek– niezależnie od tego, kto jest sprawcą,
- awaria pojazdu – np. uszkodzenie układu lub opony, przepalenie żarówki,
- brak paliwa,
- rozładowanie akumulatora,
- zatrzaśnięcie kluczyków.
Zakres udzielanego wsparcia oraz limity dotyczące usług zależą od wybranego pakietu assistance, który może obejmować np.:
- naprawę pojazdu na miejscu (m. in. wymianę koła lub żarówki, naładowanie akumulatora),
- dowóz paliwa,
- holowanie (w Polsce nawet bez limitu kilometrów),
- pojazd zastępczy,
- pomoc ślusarza.
Jak wezwać pomoc drogową z ubezpieczenia?
Jak wezwać assistance w sytuacji, kiedy chcemy skorzystać z przysługującej nam pomocy? Do tego służą dedykowane infolinie 24/7 – numer możesz znaleźć np. na stronie internetowej ubezpieczyciela lub na polisie. Wystarczy, że zgłosisz sprawę telefonicznie, a dział assistance jak najszybciej zorganizuje dla Ciebie pomoc drogową.
Posiadając ubezpieczenie assistance, koniecznie skontaktuj się z ubezpieczycielem i nie podejmuj się samodzielnego organizowania usług. Jeśli zdecydujesz się wezwać pomoc drogową na własną rękę, nie ma gwarancji, że towarzystwo pokryje koszty.
Jak wezwać assistance w SPECTRUM mobile?
Ułatwienie kontaktu z działem assistance to jedna z funkcji aplikacji ubezpieczeniowej SPECTRUM mobile. Jeśli Twoja polisa została zawarta za pośrednictwem naszej multiagencji, możesz w wygodny sposób wywołać połączenie z właściwym działem infolinii ubezpieczyciela. Korzystając z tego samego narzędzia, możesz także sprawdzić dokładną lokalizację, aby wskazać ubezpieczycielowi miejsce, w którym oczekujesz na pomoc.
Aby skorzystać z tego narzędzia w SPECTRUM mobile, kliknij przycisk Wezwij Assistance na stronie głównej aplikacji (pod nagłówkiem Pomoc i zgłoszenie szkody).
Szukasz odpowiedniego pakietu assistance? Wybierając wariant ochrony, zwróć uwagę na kluczowe warunki, takie jak:
- zakres terytorialny, np. Polska, Europa i inne kraje,
- limit km holowania,
- limity pozostałych usług, np. pomocy ślusarza czy dowozu paliwa,
- dostępność pojazdu zastępczego,
- możliwość kontynuowania podróży z pomocą ubezpieczyciela,
- pomoc medyczna po wypadku.
Jak znaleźć ubezpieczenie assistance, które pasuje do Twoich oczekiwań? Porozmawiaj z ekspertem, który reprezentuje ponad 30 towarzystw i pomoże Ci wybrać najlepszą ofertę. Odwiedź biuro lub zadzwoń – Doradcę Klienta znajdziesz na mapie placówek lub za pomocą aplikacji ubezpieczeniowej SPECTRUM mobile.
Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.
Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.