Jak wezwać assistance i kiedy przysługuje pomoc?

6 września 2024

ciekawostki, ubezpieczenia

Wyjaśniamy, w jakich sytuacjach możesz skorzystać z assistance i jak wezwać pomoc drogową z ubezpieczenia.

Spis treści

Pomoc drogowa assistance – kiedy przysługuje?

Ubezpieczenie assistance to często wybierane rozszerzenie do polisy OC/AC, które zapewnia kompleksowe wsparcie w razie problemów z pojazdem. Koszty zorganizowania pomocy drogowej w nagłej sytuacji zazwyczaj wiążą się z dużym wydatkiem, dlatego warto mieć ubezpieczenie, które zapewnia szybką i bezgotówkową realizację usług. Z assistance pomoc drogowa może przysługiwać nam w wielu sytuacjach, m. in.:

  • kolizja lub wypadek– niezależnie od tego, kto jest sprawcą,
  • awaria pojazdu – np. uszkodzenie układu lub opony, przepalenie żarówki,
  • brak paliwa,
  • rozładowanie akumulatora,
  • zatrzaśnięcie kluczyków.

Zakres udzielanego wsparcia oraz limity dotyczące usług zależą od wybranego pakietu assistance, który może obejmować np.:

  • naprawę pojazdu na miejscu (m. in. wymianę koła lub żarówki, naładowanie akumulatora),
  • dowóz paliwa,
  • holowanie (w Polsce nawet bez limitu kilometrów),
  • pojazd zastępczy,
  • pomoc ślusarza.

Jak wezwać pomoc drogową z ubezpieczenia?

Jak wezwać assistance w sytuacji, kiedy chcemy skorzystać z przysługującej nam pomocy? Do tego służą dedykowane infolinie 24/7 – numer możesz znaleźć np. na stronie internetowej ubezpieczyciela lub na polisie. Wystarczy, że zgłosisz sprawę telefonicznie, a dział assistance jak najszybciej zorganizuje dla Ciebie pomoc drogową.

Posiadając ubezpieczenie assistance, koniecznie skontaktuj się z ubezpieczycielem i nie podejmuj się samodzielnego organizowania usług. Jeśli zdecydujesz się wezwać pomoc drogową na własną rękę, nie ma gwarancji, że towarzystwo pokryje koszty.

Jak wezwać assistance w SPECTRUM mobile?

Ułatwienie kontaktu z działem assistance to jedna z funkcji aplikacji ubezpieczeniowej SPECTRUM mobile. Jeśli Twoja polisa została zawarta za pośrednictwem naszej multiagencji, możesz w wygodny sposób wywołać połączenie z właściwym działem infolinii ubezpieczyciela. Korzystając z tego samego narzędzia, możesz także sprawdzić dokładną lokalizację, aby wskazać ubezpieczycielowi miejsce, w którym oczekujesz na pomoc.

Aby skorzystać z tego narzędzia w SPECTRUM mobile, kliknij przycisk Wezwij Assistance na stronie głównej aplikacji (pod nagłówkiem Pomoc i zgłoszenie szkody).

Dopasuj pakiet assistance

Szukasz odpowiedniego pakietu assistance? Wybierając wariant ochrony, zwróć uwagę na kluczowe warunki, takie jak:

  • zakres terytorialny, np. Polska, Europa i inne kraje,
  • limit km holowania,
  • limity pozostałych usług, np. pomocy ślusarza czy dowozu paliwa,
  • dostępność pojazdu zastępczego,
  • możliwość kontynuowania podróży z pomocą ubezpieczyciela,
  • pomoc medyczna po wypadku.

Jak znaleźć ubezpieczenie assistance, które pasuje do Twoich oczekiwań? Porozmawiaj z ekspertem, który reprezentuje ponad 30 towarzystw i pomoże Ci wybrać najlepszą ofertę. Odwiedź biuro lub zadzwoń – Doradcę Klienta znajdziesz na mapie placówek lub za pomocą aplikacji ubezpieczeniowej SPECTRUM mobile.


Dodaj komentarz

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.

Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.