Partnerstwo bez narzuconych schematów – 10 lat w SPECTRUM

Swoją historią współpracy z Domem Ubezpieczeniowym Spectrum dzieli się Paweł Kocyk, Kierownik Oddziału w Nowej Woli.

To już 10 lat, od kiedy prowadzę Oddział Domu Ubezpieczeniowego Spectrum w Nowej Woli. Gdy zaczynałem, nie miałem wcześniejszych doświadczeń z tą branżą – może poza fakultatywnym przedmiotem na studiach, który dotyczył ustawy o ubezpieczeniach. Zdecydowałem się na współpracę z marką SPECTRUM ze względu na korzystny przebieg rozmów. Dobre wrażenie zrobiły na mnie otwartość i atmosfera partnerstwa. Liczyła się też duża niezależność w ramach współpracy, bez narzuconych schematów.

SPECTRUM to solidny partner
Na początkowym etapie współpracy spotkałem się z dużą pomocą. Szkolenie wdrożeniowe w 100% przygotowało mnie do dystrybucji ubezpieczeń i było na naprawdę wysokim poziomie. Instruktorzy dzielili się praktycznym doświadczeniem z codziennej pracy, a według mnie taka wiedza to połowa sukcesu. Wraz z współpracownikiem wciąż mamy dostęp do bazy szkoleniowej, która jest aktualizowana za każdym razem, kiedy wchodzą zmiany produktowe, prawne itp. – i w miarę zapotrzebowania z tego korzystamy.

W SPECTRUM doceniam przede wszystkim backoffice. Środowisko systemu All in #1 SADUS sprawia, że praca jest łatwa i przyjemna. Zaczynałem pracę w czasach, gdy jeszcze wiele rzeczy trzeba było liczyć ręcznie i dziś mogę docenić, jak wielkie znaczenie ma szybkie przeliczanie ofert oraz inne udogodnienia w obsłudze klienta. Bez tego osiągnięcie obecnych wyników placówki nie byłoby możliwe. Kamieniem milowym okazało się wprowadzenie porównywarki, która umożliwiała zestawienie ofert wielu towarzystw i jednocześnie możliwość bezpośredniego wystawienia polisy. Z takim narzędziem nie trzeba logować się do systemów poszczególnych ubezpieczycieli i od nowa przeprowadzać formalności, a cały proces – od porównania ofert do wystawienia polisy – jest szybki, bezpieczny i skoncentrowany na potrzebach klienta. Ekosystem informatyczny SADUS wciąż ewoluuje, dostarczając aktualizacji i zmian, dzięki którym praca jest płynniejsza.

Kluczowy jest czynnik ludzki
O sukcesie mojej placówki zadecydował czynnik ludzki, w tym dobór odpowiedniej kadry. Postawiłem na współpracę z Radosławem Wojną, bo bardzo cenię jego podejście do ludzi. Radek jest empatyczny i zaangażowany, potrafi poświęcić czas klientowi, aby zapewnić mu najlepszą obsługę. Najważniejsza dla nas jest satysfakcja klienta. Nie pozwalamy sobie na to, by klient był niezadowolony. Ubezpieczenie to tylko produkt, a my zapewniamy rzetelne doradztwo, które stawia klienta i jego potrzeby na pierwszym miejscu. Przede wszystkim trzeba umieć słuchać, czasami między słowami. Osoba, która do nas przychodzi z pewnymi oczekiwaniami, nie zawsze wie, że istnieje produkt ubezpieczeniowy, który może lepiej odpowiadać na jej potrzeby – w tym nasza rola, aby klienta dobrze zrozumieć i w takich sytuacjach umiejętnie służyć wiedzą i radą.

Tak naprawdę nigdy nie musieliśmy się reklamować. Pierwszy rok polegał na zdobywaniu kontaktów i budowaniu zaufania. Z czasem coraz więcej klientów przychodziło z polecenia – i tak jest do dziś. W swojej pracy lubię kontakt z ludźmi i poczucie, że można im pomóc. Rozwiązywanie trudnych przypadków czy sytuacji, które wymagają więcej starań, daje szczególny rodzaj satysfakcji.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości współpracy ze SPECTRUM? Przejdź TUTAJ i skontaktuj się z nami!


Dodaj komentarz

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.

Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.