Dom Ubezpieczeniowy Spectrum uruchomił innowacyjny system szkoleń wdrożeniowych dla nowych agentów, oparty na wiedzy, doświadczeniu i technologii.
“Przy projektowaniu procesu szkolenia wdrożeniowego dla nowych agentów wzięliśmy pod uwagę szeroko rozumianą ergonomię, która uwzględnia efektywność i czas trwania szkolenia oraz terminy rejestracji w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego. Udało nam się bardzo dobrze zorganizować transfer wiedzy, umiejętności i technologii do każdego nowego uczestnika” – Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci
Pierwszym etapem są egzaminy, które organizowane są przez Dom Ubezpieczeniowy Spectrum w różnych miejscowościach na terenie kraju. Część egzaminów, tam gdzie umożliwiają to towarzystwa ubezpieczeniowe, można zdawać zdalnie.
Egzaminy realizowane są w ciągu jednego dnia. Kandydaci otrzymują materiały dydaktyczne w formie tekstów, prezentacji, webinarów oraz e-learningów, które przygotowują do egzaminów.
Drugim etapem szkolenia dla nowych agentów są warsztaty. Jest to pięć pięciogodzinnych spotkań – wideokonferencji dla 15-20 osobowej grupy – poprzedzonych szkoleniami webinarowymi i testami kwalifikacyjnymi (SADUS nauka). Warsztaty kończą się egzaminem, podczas którego weryfikowane są kompetencje uczestników szkolenia.
“Specjalnie spersonalizowana dla Domu Ubezpieczeniowego Spectrum platforma szkoleniowa umożliwia uczestnikom aktywny udział i zaangażowanie w warsztaty poprzez jednoczesne udostępnienie wizji, głosu oraz widoku ekranu swojego komputera” – Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci
Każdy uczestnik przed rozpoczęciem warsztatów bierze udział w próbie technicznej (sprawdzenie wideopołączenia i konfiguracji komputera) i w razie potrzeby otrzymuje dedykowane wsparcie Działu IT Domu Ubezpieczeniowego Spectrum.
Poza krótkimi wprowadzeniami w poszczególne zagadnienia, w których uczestniczy cała grupa, podstawą warsztatów są zajęcia praktyczne, praca samodzielna oraz zajęcia w małych 4-5 osobowych grupach prowadzonych przez regionalnych kierowników ds. sprzedaży. W łatwy sposób nawigujemy uczestników po platformie umożliwiając przemieszczanie się pomiędzy salą szkoleniową a pokojami, w których odbywają się zajęcia w małych grupach.
Uczestnicy szkolenia poznają system SADUS za pomocą którego przeprowadzają pełen proces sprzedaży począwszy od obowiązków informacyjnych i analizy potrzeb klienta, przez dobór oferty, kalkulację składki i wystawienie polisy po rozliczenie produkcji (dokumentów i gotówki).
Podczas warsztatów uczestnicy zapoznawani są z obszarami ubezpieczeń komunikacyjnych, majątkowych, dla firm oraz na życie i zdrowie. Poznają również funkcjonalny CRM SADUS, Bazę Wiedzy SADUS.
Uczestnicy szkolenia zapoznają się z usługą zdalnego biura, czyli przyjaznym ekosystemem Domu Ubezpieczeniowego Spectrum, w skład którego wchodzą: SPECTRUM ubezpieczenia online, Panel Klienta i polisy zdalne
(https://dus.net.pl/usluga-zdalnego-biura-przyjazny-ekosystem-domu-ubezpieczeniowego-spectrum).
Trzeci etap to praktyka w placówce sprzedażowej. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum daje nowym agentom możliwość odbycia stażu w placówce sprzedażowej. Są to zajęcia fakultatywne, podczas których pod okiem instruktora można przećwiczyć proces obsługi klienta oraz utrwalić procedury i obieg dokumentów.
Czwarty etap to aktywacja agenta. Tu weryfikowane są wszystkie sprawy formalno prawne. Przedstawiciel Działu IT przeprowadza audyt komputera agenta pod kątem RODO. Agent wykonuje ostatnie samodzielne prace w środowisku testowym, a następnie otrzymuje dostęp do środowisk produkcyjnych, do systemu SADUS oraz portali poszczególnych towarzystw. Pierwsze wystawione polisy, pierwsze rozliczenia dokonują się pod czujnym okiem regionalnego kierownika ds sprzedaży.
“Pierwsza grupa agentów szkolenie wdrożeniowe w nowej formule ukończyła 14 września. Wszystko przebiegło zgodnie z planem. Uczestnicy otrzymali dostępy do SADUS i już wystawiają polisy.
15 września, szkolenie rozpoczęły kolejne osoby. Aktualnie są już po egzaminach KNF przed nami warsztaty na specjalnie dla Spectrum spersonalizowanej platformie szkoleniowej.
13 października startuje następna grupa. Rekrutacja do tego cyklu wdrożenia trwa do 5 października. Jeżeli ktoś chciałby dołączyć, zapraszam do złożenia aplikacji: https://dus.net.pl/oferta/#kontaktWspolpraca
Szkolenia przebiegają efektywnie. Uczestnicy sprawnie przechodzą proces wdrożenia otrzymując wiedzę, umiejętności i narzędzia potrzebne w pracy agenta nowej generacji.” – Mariusz Długołęcki, Koordynator ds. Rozwoju Sieci.
Opinie uczestników szkolenia:
„Szkolenie godne polecenia. Bardzo dobra organizacja. Przekazywana wiedza przez prowadzących wyczerpująca. Szkolenie zdalne na najwyższym poziomie, w jakim brałam udział. Pozdrawiam wszystkich.” – Monika Jagoda.
„Jako „świeżak” jestem bardzo zadowolona z przebiegu szkolenia, szczególnie z zajęć z Łukaszem. Dziękuję za cierpliwość, zrozumienie, wsparcie i poświęcenie 🙂” – Joanna Pastucha.
„Szkolenie zdalne pierwsza klasa! 4 godziny leciały, aż za szybko. Przekazane dużo informacji, fajny pomysł na zajęcia w grupach, super organizacja. Pozdrawiam.” – Joanna Sowińska.
„Szkolenie bardzo fajne. Duży,, zastrzyk” wiedzy. Bardzo mili i pomocni prowadzący.” – Dominika Szeląg.
„Szkolenie przeprowadzone na wysokim poziomie merytorycznym. Dużo fachowej wiedzy popartej przykładami, plus ćwiczenia w grupach. Świetny kontakt z prowadzącymi!” – Michał Filarowski.
„Zdalne szkolenie to strzał w dziesiątkę. Idealnie dobrana tematyka szkolenia, przekładająca się bezpośrednio do wiedzy praktycznej. Pozdrowienia dla prowadzących i grupy.” – Piotr Dąbrowski.
„Szkolenie przeprowadzone w dostępny sposób. Prowadzący z bardzo dużym zasobem wiedzy.” – Marcin Szeląg.
Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.
Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.