Franczyza przyciąga klientów

Z okazji 10-lecia franczyzy swoją historią dzieli się Beata Bielińska, właścicielka placówek w Pułtusku i Wyszkowie.

W branży ubezpieczeniowej działam z mężem od wielu lat, choć początkowo traktowaliśmy sprzedaż polis jedynie jako dodatkowe źródło dochodu. Po pewnym czasie różne okoliczności życiowe sprawiły, że trzeba było na nowo przemyśleć karierę zawodową – wtedy podjęliśmy kroki, aby bardziej zaangażować się w ubezpieczenia.

W Domu Ubezpieczeniowym Spectrum byliśmy tak naprawdę od samego początku, ponieważ założycieli multiagencji znaliśmy jeszcze przed jej powstaniem. Kiedy zdecydowaliśmy, że chcemy zostać agentami w pełniejszym wymiarze, SPECTRUM miało nam wiele do zaoferowania. Przede wszystkim wiedzieliśmy, że tworzący ją ludzie są godni zaufania. Ważne było dla nas również to, że siedziba znajdowała się niedaleko. Obecnie cały proces wdrożeniowy można odbyć online, ale w tamtych czasach szkolenia, egzaminy i niektóre formalności wymagały dojazdu.

Początkowo wybraliśmy agencyjny model współpracy, który oferuje najwięcej swobody – tak funkcjonowaliśmy przez kilka lat. W pewnym momencie, a właściwie to już 10 lat temu, otrzymaliśmy propozycję utworzenia oddziału franczyzowego. Decyzja była oczywista, a działania szybkie – w ciągu jednego miesiąca zorganizowaliśmy nowe otwarcie. Okazało się to punktem zwrotnym dla rozwoju naszego biznesu. Dzięki franczyzie łatwiej dotrzeć do klientów: eleganckie biuro w centrum miasta i prestiż marki przyciągają.

Nasza działalność funkcjonowała na tyle dobrze, że w 2022 roku postanowiliśmy otworzyć drugą placówkę w Wyszkowie. W ten sposób ułatwiliśmy mieszkańcom naszych okolic dostęp do bogatej oferty SPECTRUM i pozyskaliśmy jeszcze więcej klientów. Obecnie biuro w Wyszkowie jest już samodzielnym oddziałem franczyzowym, nad którego rozwojem dalej razem z mężem czuwamy.

Lubię ciekawe wyzwania, jakie przynosi praca z klientami. Każdy jest inny, ma indywidualne potrzeby i własne podejście do ubezpieczeń, więc trzeba być elastycznym. Wychodzę z założenia, że mój klient musi wiedzieć, co kupił, dlaczego to wybrał i jak może skorzystać z ochrony. Staram się rozbudzać świadomość ubezpieczeniową oraz przystępnie objaśniać branżowe zagadnienia. To sprawia, że klienci chętnie wracają do naszego biura – mają pewność, że tutaj zostaną wysłuchani i dobrze poinformowani, dzięki czemu podejmą najlepszy dla siebie wybór. Formuła pracy agenta ubezpieczeniowego daje mi dużo satysfakcji. Klienci obdarzają mnie zaufaniem, a ja przyjmuję odpowiedzialność za przeanalizowanie ofert i profesjonalną pomoc w dopasowaniu polisy.

W pracy agenta cieszy mnie również elastyczność. W naszych placówkach zatrudniamy pracowników, którzy obsługują klientów w godzinach biurowych. Ja i mąż możemy swobodnie wybierać czas, który poświęcamy na pracę. Czasami natężony ruch w godzinach otwarcia wymaga dodatkowych rąk do pracy, a innym razem pomagamy klientom, którzy zgłaszają się z pilną sprawą np. wieczorem lub w weekend.

Bardzo cenię kompleksowe wsparcie, jakie zapewnia Dom Ubezpieczeniowy Spectrum. Mamy do dyspozycji świetnych instruktorów sprzedażowych, którzy sprawnie odpowiadają na pytania. Regularnie odbywają się szkolenia, które przedstawiają nowości ofertowe. Pomocne jest również wsparcie marketingowe – systematycznie otrzymujemy atrakcyjne materiały do publikacji, np. gotowe poradniki, posty na social media czy animacje.

Naszą perełką jest system All in #1 SADUS – to wszechstronne narzędzie, które zawiera porównywarkę ubezpieczeń z możliwością wystawienia polisy, prosty moduł rozliczeń za sprzedaż polis, a także bazę klientów. System automatyzuje formalności wymagane od agenta, dzięki czemu nie musimy martwić się o prawidłowość procedur. Zespół IT we współpracy z działem prawnym nieustannie dbają o to, aby SADUS rozwijał się zgodnie z aktualnymi przepisami oraz w odpowiedzi na potrzeby agentów.

Wybór ścieżki zawodowej, który przed laty podjęliśmy z mężem, okazał się trafiony. Dzięki naszemu zaangażowaniu i wsparciu, jakie otrzymujemy z centrali Domu Ubezpieczeniowego Spectrum, nasz biznes prosperuje, a my z każdym krokiem dostrzegamy dalszą perspektywę. Pracę agenta ubezpieczeniowego mogę polecić każdemu, kto lubi kontakt z ludźmi i jest gotowy na wyzwania związane z prowadzeniem własnej działalności. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to godny zaufania partner, który wyposaża nas kompleksowy backoffice – a to znacznie ułatwia pracę, zdejmuje ciężar z naszych barków i zwalnia przestrzeń na to, co w ubezpieczeniach najważniejsze, czyli pracę z klientem.

Przejdź na stronę poświęconą współpracy i poznaj naszą ofertę.


Dodaj komentarz

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.

Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.