Nowe trendy w branży ubezpieczeniowej

29 stycznia 2018

archiwum

Rozwój nowych technologii jest coraz bardziej zauważalny, także jeśli chodzi o rynek finansowy. Normalną praktyką stało się wykorzystywanie mediów społecznościowych jako źródło pierwszego kontaktu do celów biznesowych. Ogromna liczba użytkowników aplikacji Messenger zapoczątkowała możliwość wykorzystywania tzw. Chatbotów , czyli „robotów” prowadzących dialog w zastępstwie człowieka.

Pierwszy ubezpieczeniowy chatbot został zastosowany przez WARTA TU, dzięki czemu zgłoszenie roszczenia przez poszkodowanego odbywa się w całości w oknie dialogowym aplikacji Facebooka. Możliwe jest tu załączenie zdjęć z miejsca zdarzenia oraz niezbędnych dokumentów. Jeśli pojawi się problem, związany z niemożliwością zrozumienia dialogu przez bota, konsultant telefonicznie ustali potrzebne informacje, aby możliwe było kontynuowanie zgłoszenia.

Ogromną zaletą tego rozwiązania jest prostota metody oraz dostępność określonej usługi 24 godziny na dobę, bez konieczności oczekiwania na połączenie.

Wykorzystanie chatbotów do bezpośredniego kontaktu z człowiekiem jest możliwe dzięki bardzo rozwiniętym algorytmom. Samo zastosowanie tego typu rozwiązań oprócz działań skierowanych na Klienta ma za zadanie także wyeliminowanie luk powstających w uzyskiwanych danych, przez ich sortowanie i segregowanie.

Już od pewnego czasu w Wielkiej Brytanii kierowcy płacą składki, których wysokość uzależniona jest od ich stylu jazdy. W Polsce również zaczęto wprowadzać podobne rozwiązania, wykorzystując do tego celu popularną aplikację.

Obecne zmiany technologiczne są jedynie zapowiedzią dalszego rozwoju branży ubezpieczeniowej w kierunku nowych trendów.

 


Dodaj komentarz