Praca agenta nigdy się nie nudzi

O swoich doświadczeniach po 5 latach franczyzy w SPECTRUM opowiada Jagoda Kowalska, Kierownik Oddziału w Brodnicy.

Moja kariera w branży ubezpieczeniowej zaczęła się trochę przypadkiem, kiedy poszukiwałam swojej ścieżki zawodowej po powrocie z urlopu macierzyńskiego. Początkowo traktowałam tę pracę jak każdą inną, jednak z czasem zaczęłam zauważać, jak duże znaczenie ma ubezpieczenie.

Myślę, że moja wrażliwość na krzywdę ludzi spowodowała wzrost zainteresowania tą branżą. Zaczęłam doskonale rozumieć, jak wielkie znaczenie ma dobranie odpowiedniego ubezpieczenia. Nieprzewidziane sytuacje, takie jak np. wypadek, choroba czy pożar, potrafią zrujnować osobę dotkniętą takim zdarzeniem – nie tylko finansowo. Misja agenta ubezpieczeniowego jest wyjątkowa – agent musi wiedzieć, jak dobrać odpowiednie zabezpieczenie, jednocześnie chroniąc „kieszeń” klienta w momencie zakupu polisy. Branża ubezpieczeniowa jest niezwykle dynamiczna. Zmieniają się zakresy ubezpieczeń, ceny polis, a także atrakcyjność jednego rozwiązania względem korzyści z drugiego. Dzięki temu nie ma marazmu, a człowiek musi ciągle się uczyć. Kluczowe w mojej pracy jest budowanie zaufania i dobrych relacji. Klienci wracają do agenta, któremu ufają i z którym czują się komfortowo. Podczas rozmowy wysłuchuję potrzeb i staram się zrozumieć, czego klient szuka w ubezpieczeniu. Pytam o jego sytuację życiową, finansową i zawodową. Dzięki temu mogę zaoferować mu rozwiązanie, które jest dla niego najlepsze. Wydaje mi się, że moje podejście jest odpowiednie, ponieważ większość klientów przychodzi z polecenia.

W pracy agenta ubezpieczeniowego cenię sobie wiele aspektów. Po pierwsze, lubię pomagać. Ubezpieczenia zapewniają ochronę finansową w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń, takich jak wypadek, choroba czy pożar. Po drugie, lubię kontakt z ludźmi. Praca w ubezpieczeniach to przede wszystkim rozmowa. Mam okazję poznawać nowe osoby i dowiadywać się o ich życiu. Cieszę się, gdy mogę skutecznie pomagać innym w podejmowaniu ważnych decyzji finansowych. Po trzecie, lubię wyzwania. Praca w ubezpieczeniach jest dynamiczna i wymagająca. Uczę się nowych rzeczy i rozwijam swoje umiejętności. Cenię to, że moja praca jest różnorodna i nigdy się nie nudzi. Na co dzień towarzyszy mi jedna złota zasada – pomoc klientom jest moją najważniejszą misją.

Przed rozpoczęciem współpracy ze SPECTRUM posiadałam już siedmioletnie doświadczenie zawodowe. Dzięki temu wiedziałam, na co powinnam zwrócić uwagę przy stawianiu kolejnego kroku na ścieżce kariery. Wiedziałam, jakie są możliwości i miałam wyklarowane oczekiwania. Wcześniejsze doświadczenie pozwoliło mi wybrać optymalną dla mnie drogę. Przed wyborem SPECTRUM przeprowadziłam dokładne rozeznanie możliwości współpracy z różnymi multiagencjami. Jak już wcześniej wspomniałam, wiedziałam, jakie są realia i czego powinnam oczekiwać. Na korzyść SPECTRUM przemawiało kilka aspektów. Przede wszystkim nowoczesny system informatyczny All in #1 SADUS, dzięki któremu w krótkim czasie można m. in. sprawdzić oferty wielu towarzystw. Zweryfikowanie propozycji różnych ubezpieczycieli w osobnych kalkulatorach wymagałoby dużego nakładu czasu, a przez to mogłoby powodować np. wolniejszą obsługę czy pominięcie ciekawej oferty w pośpiechu. Dzięki SADUS mogę zagwarantować klientom znalezienie optymalnej cenowo i zakresowo propozycji ubezpieczenia. Od momentu rozpoczęcia współpracy, system wciąż nadąża za zachodzącymi zmianami, jednocześnie oferując nowe funkcje. Kolejnym elementem jest wolność podejmowania decyzji. Nie mam z góry narzuconych limitów, ilości zawartych ubezpieczeń, typów sprzedanych polis itp. Dzięki temu mogę faktycznie dobierać optymalną ofertę, a nie taką, jaką powinnam zrobić, aby „wyrobić normę”. Szczególnie cenię sobie fakt, że All in #1 SADUS ciągle się rozwija.Ważne jest również wsparcie od menedżerów, na których mogę liczyć w przypadku napotkanych trudności lub pytań.

Z perspektywy osoby wchodzącej w biznes ubezpieczeniowy, współpraca z ogólnopolską multiagencją to doskonały sposób na rozpoczęcie kariery. SPECTRUM zapewnia kompleksową pomoc i wszystkie niezbędne narzędzia, które są niezbędne do skutecznej pracy. Z kolei z punktu widzenia wieloletniego Partnera, współpraca gwarantuje stabilny rozwój zawodowy. SPECTRUM stale inwestuje w rozwój swoich Partnerów, oferując szkolenia, programy motywacyjne i możliwości rozwoju kariery.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat współpracy? Przejdź na tę stronę i skontaktuj się z nami.


Dodaj komentarz

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.

Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.



Czat z Doradcą Spectrum

Witaj w Spectrum!

Aby rozpocząć rozmowę z Doradcą,

prosimy o podanie danych kontaktowych.