8 października 2018

ubezpieczenie

Rok 2018 obfituje w zmiany. 25 maja weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie danych Osobowych (RODO), które znacząco wpłyneło na prace wielu przedsiębiorstw, a z dniem października wszedł w życie kolejny bardzo akt prawny jakim jest ustawa o Dystrybucji Ubezpieczeń (UDU) implementująca do polskiego porządku prawnego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej w sprawie dystrybucji ubezpieczeń (IDD).

IDD to przede wszystkim ukłon w stronę klientów branży ubezpieczeniowej, Dzięki temu rozporządzeniu, agenci ubezpieczeniowi mają obowiązek rzetelnego informowania swoich klientów o cechach danego produktu, opłatach czy zasadach rozliczania pośredników prez towarzystwa ubezpieczeniowe. Dystrybutorzy ubezpieczeń muszą przeprowadzać rzeczową Analize Potrzeb Klienta (APK) i na jej podstawie przedstawić ofertę dostosowaną do jego oczekiwań pod względem zarówno zakresu jak i ceny, IDD wprowadza dla agenta również obowiązek ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji poprzez odbycie szkoleń w określonym przez ustawę wymiarze.

Wprowadzenie tych dwóch aktów prawnych było dla branży ubezpieczeniowej nie lada wyzwaniem. Bardzo ważnym aspektem wśród wszystkich zmian było przygotowanie systemów informatycznych do wchodzących w życie modyfikacji. Klienci chcą, aby obsługa przebiegała sprawnie i szybko, a nowe rozporządzenia raczej temu nie sprzyjają. IDD może być postrzegane przez niektórych agentów jako przykry ustawowy obowiązek, jednak my widzimy w tej zmianie dużą szanse na profesjonalizację rynku ubezpieczeń, a także skorzystanie z pełnej gamy funkcjonalności naszego autorskiego systemu SADUS. Sadus to multifunkcyjny system transakcyjny stworzony przez dział IT DOMU UBEZPIECZENIOWEGO SPECTRUM. Dzięki intuicyjnemu programowi proces przedstawienia klientowi oferty zgodnie z wytycznymi RODO czy IDD jest prosty i klarowny. Analiza Potrzeb klienta zajmuje dosłownie kilka minut, a dzięki niej mamy szansę poszerzyć wiedzę na temat obszarów ubezpieczeniowych, w których klientowi przydałoby się nasze wsparcie, a co za tym idzie – rzetelną do sprzedaż dodatkowych produktów. Przed przystąpieniem do kalkulacji składki system generuje zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz podsumowanie APK z miejscem na podpis klienta, celem spełnienia ustawowego obowiązku

Zmiany w prawie pozytywnie wpływają na poziom obsługi i są szansą dla tych, który tak jak my zainteresowani są nieustannym podnoszeniem jakości swojej marki. Dzięki dobrze skonstruowanemu systemowi informatycznemu, czas obsługi nie wydłuża się a klienci zyskują większą świadomość na temat produktów ubezpieczeniowych oraz własnych potrzeb z nimi związanych.


Dodaj komentarz



Czat z Doradcą Spectrum

Witaj w Spectrum!

Aby rozpocząć rozmowę z Doradcą,

prosimy o podanie danych kontaktowych.