Ubezpieczenie dla księgowych – OC biura rachunkowego i nie tylko

8 grudnia 2022

ciekawostki, ubezpieczenia

Prowadząc działalność w księgowości, należy posiadać OC biura rachunkowego. Co obejmuje podstawowy zakres i jak można go rozszerzyć? Wyjaśniamy, jak działa ubezpieczenie dla księgowych.

OC księgowego – obowiązkowe ubezpieczenie
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów, każdy przedsiębiorca wykonujący działalność z zakresu prowadzenia ksiąg rachunkowych musi posiadać obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z limitem 10 tys. euro na każde zdarzenie – jest to właśnie obowiązkowe OC biura rachunkowego. Co obejmuje OC księgowego? Obowiązkowe ubezpieczenie chroni na wypadek zdarzeń, które mogą powstać w następstwie działania lub zaniechania w związku ze świadczonymi przez biuro rachunkowe usługami.

Ubezpieczenie dla księgowych – dobrowolne rozszerzenia
Biuro rachunkowe może zostać objęte również ubezpieczeniem dobrowolnym w formie klauzuli dodatkowej do ubezpieczenia obowiązkowego lub w ramach odrębnej polisy. To rozwiązanie dla tych, którzy chcą posiadać pełną, kompleksową ochronę swojej działalności. Dobrowolne ubezpieczenie dla księgowych pozwala zwiększyć podstawową sumę ubezpieczenia 10 tys. euro oraz rozszerzyć zakres m. in. o:

  • nadwyżkowy limit ponad ubezpieczenie obowiązkowe,
  • prowadzenie ksiąg podatkowych,
  • doradztwo podatkowe,
  • doradztwo kadrowe (ZUS, listy płac, akta osobowe),
  • dodatkowe koszty obrony,
  • koszty obrony w postępowaniu karnym, karno-skarbowym lub administracyjnym,
  • odpowiedzialność za naruszenie własności intelektualnej, tajemnicy zawodowej oraz zniesławienie,
  • odpowiedzialność za utratę dokumentów.

Więcej o odpowiedzialności za błędy popełnione przez biuro rachunkowe przy prowadzeniu dokumentacji podatkowej w kontekście zakresu ubezpieczenia obowiązkowego i dobrowolnego możesz przeczytać w tym artykule.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC biura rachunkowego? Cena zależy od zakresu polisy (obowiązkowy lub z dobrowolnymi rozszerzeniami), a także przychodu czy też okresu prowadzenia działalności – składka jest zatem liczona indywidualnie dla danej firmy. Chcesz dowiedzieć się więcej i porównać oferty? Porozmawiaj z ekspertem, który reprezentuje ponad 30 towarzystw. Odwiedź biuro lub zadzwoń – Doradcę Klienta znajdziesz na mapie placówek lub za pomocą bezpłatnej aplikacji ubezpieczeniowej SPECTRUM mobile. Ubezpieczenie obowiązkowe oraz dobrowolne może funkcjonować w ramach jednej polisy, a dokumenty możemy przygotować w wersji elektronicznej. Dzięki temu ubezpieczenie zawrzesz w dogodny dla siebie sposób.


Dodaj komentarz

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.

Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.