Czym różni się ubezpieczenie podróży służbowej od typowej polisy turystycznej? Wyjaśniamy, jak działa ubezpieczenie pracownika w podróży.
Spis treści
- Ubezpieczenie wyjazdu służbowego – czym różni się od polisy turystycznej?
- Dlaczego warto zadbać ubezpieczenie pracownika w delegacji zagranicznej?
- Co obejmuje ubezpieczenie pracownika w podróży?
- Ile kosztuje ubezpieczenie podróży służbowej?
Ubezpieczenie wyjazdu służbowego – czym różni się od polisy turystycznej?
Zarówno standardowa polisa turystyczna, jak i ubezpieczenie pracownika w delegacji zagranicznej to produkt mogący zapewnić kompleksowe wsparcie w razie problemów podczas wyjazdu. Jednak ubezpieczenie wyjazdu służbowego jest zbudowane nieco inaczej – tak, aby jak najlepiej chronić nie tylko podróżujących pracowników, ale też interes firmy. Kluczowe cechy ubezpieczenia podróży służbowej to:
- osobodni zamiast określonego czasu wyjazdu – zawarcie ubezpieczenia na ilość tzw. osobodni (czyli dni wyjazdu w przeliczeniu na jednego pracownika) pozwala objąć ochroną wyjazdy służbowe wielu pracowników w różnych terminach
- polisa w kosztach firmy – ubezpieczenie jest zawierane na firmę, a składkę można ująć w kosztach uzyskania przychodu, jeżeli jest kupowane przez pracodawcę dla pracownika,
- specjalistyczne rozszerzenia – zakres ochrony można dopasować do charakteru pracy oraz potrzeb, które mogą się pojawić w wyniku komplikacji w podróży.
Dlaczego warto zadbać ubezpieczenie pracownika w delegacji zagranicznej?
Ubezpieczenie wyjazdu służbowego może zapewnić wsparcie finansowe i organizacyjne w razie nieprzewidzianych sytuacji. Wybierając dopasowaną polisę, skutecznie chronisz zasoby firmy – w tym personel i budżet. Ubezpieczenie podróży służbowej warto traktować jako standard, ponieważ:
- EKUZ nie zawsze wystarczy – ubezpieczenie pracownika w podróży zapewnia szerszy zakres ochrony niż gwarantowana przez NFZ karta EKUZ,
- możesz liczyć na kompleksowy assistance – ubezpieczenie podróży służbowej może zawierać kompleksowe wsparcie dotyczące np. zorganizowania i pokrycia kosztów dojazdu pracownika w zastępstwie oraz innych działań, które są niezbędne do osiągnięcia celu wyjazdu,
- ubezpieczenie pracownika w podróży możesz wliczyć do kosztów firmy.
Co obejmuje ubezpieczenie pracownika w podróży?
Ubezpieczenie wyjazdu służbowego to elastyczny produkt, który dopasowuje się do potrzeb firmy. Ochrona może objąć m. in.:
- koszty leczenia za granicą,
- ubezpieczenie dla pracowników fizycznych,
- sprzęt i bagaż,
- informację prawną i organizacyjną,
- wsparcie tłumacza,
- transport specjalistyczny do Polski,
- pokrycie kosztów podróży pracownika w zastępstwie,
- zorganizowanie kierowcy zastępczego,
- koszty związane z kontynuacją podróży służbowej w razie poprawy stanu zdrowia,
- odpowiedzialność za szkody nieumyślnie spowodowane przez pracownika względem innych podmiotów.
Ile kosztuje ubezpieczenie podróży służbowej?
Wysokość składki za ubezpieczenie pracownika w podróży jest zależna od kilku czynników, m. in. ilość osobodni, zakres ochrony i suma ubezpieczenia, która stanowi limit odpowiedzialności finansowej towarzystwa. Dostępne są warianty już od kilku złotych za osobodzień.
Chcesz porównać najlepsze oferty? Skorzystaj z pomocy eksperta, który reprezentuje ponad 30 towarzystw. W Domu Ubezpieczeniowym Spectrum wiemy, jak dopasować polisę do Twoich wymagań. Odwiedź nasze biuro lub zadzwoń – Doradcę Klienta znajdziesz na mapie placówek lub za pomocą aplikacji ubezpieczeniowej SPECTRUM mobile.
Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.
Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.