Ubezpieczenie salonu kosmetycznego – ochrona dla firmy, pracowników i klientów

Salon urody to doskonały pomysł na kobiecy biznes, który ma spore szanse na powodzenie. Nowinki kosmetyczne oraz coraz szerszy zakres usług oferowanych w ramach tej branży przyciąga liczną klientelę. Wizytówką salonu jest nie tylko gustowna aranżacja, profesjonalne wyposażenie, bogata oferta czy wykwalifikowani pracownicy. Na standard usługi wpływa również poziom bezpieczeństwa, który zależny jest nie tylko od przestrzegania zasad BHP, ale też odpowiedniej ochrony ubezpieczeniowej. Sprawdź, jak polisa może chronić Twój biznes przed przykrymi konsekwencjami nieszczęśliwych zdarzeń!

Ubezpieczenie salonu kosmetycznego – najważniejsze aspekty ochrony
Poważna w konsekwencjach szkoda potrafi utrudnić lub nawet czasowo uniemożliwić dalsze prowadzenie biznesu. W takiej sytuacji zysk spada, a koszty (np. pensje dla pracowników, wynajem lokalu czy kredyty) stale się generują i wymagają opłacenia. Jest wiele rodzajów zdarzeń, które mogą spowodować trudności finansowe, jednak dobrze dobrana polisa może zapewnić bezpieczeństwo firmowego budżetu. Kompleksowa ochrona ubezpieczeniowa może obejmować:

  • majątek:
    • sprzęty – urządzenia, wykorzystujesz w salonie (możesz ubezpieczyć je w zakresie ubezpieczenia sprzętu elektronicznego);
    • mienie – ubezpieczenie zapewni wsparcie w razie szkód spowodowanych zniszczeniem, kradzieżą czy dewastacją (dotyczy też zamków, drzwi), a także powstałych w wyniku zdarzeń losowych (np. zalanie, pożar, zbicie szyby, działanie wiatru czy zniszczenie na skutek graffiti);
    • zakres nakładów inwestycyjnych – dotyczy prac wykonanych w salonie (np. remont lokalu, reklama, wyposażenie, zakup kosmetyków); 
  • odpowiedzialność cywilną – takie ubezpieczenie może się przydać, kiedy podczas wizyty klienta lub na skutek usługi dojdzie do nieumyślnie wyrządzonej szkody (przykłady takich zdarzeń to m. in. poplamienie ubrania klientki podczas wykonywanego zabiegu, poparzenie skóry, uszkodzenie ciała czy włosów, zakażenie bakterią lub przeniesienie choroby zakaźnej w związku z nieprawidłową dezynfekcją narzędzi);
  • NNW dla pracowników – to dodatkowe wsparcie finansowe w razie wypadku przy pracy (np. poślizgnięcie się i złamanie kości, poparzenie, porażenie prądem).

Co jeszcze może zawierać ubezpieczenie salonu kosmetycznego?

  • Jeżeli Twoje auto służbowe ulegnie wypadkowi lub kradzieży, na skutek czego utracisz wyposażenie firmowe, polisa uchroni Cię od wydatków związanych z zakupem nowych kosmetyków czy urządzeń do pracy.
  • Polisa może pokryć koszty, które powstały w związku ze szkodą (np.: koszty wynagrodzeń, opłat, czynszu, rat leasingowych czy kredytowych).
  • Ubezpieczenie szyb i przedmiotów szklanych w salonie może objąć np.: lustra, witryny, szklane elementy mebli (fronty, półki, blaty), świecące szyldy czy tablice reklamowe.
  • Ochrona szkód powstałych na skutek korzystania z lasera w gabinecie kosmetycznym obejmuje wypłatę nawet do 100 000 zł dla poszkodowanego.
  • Ochrona obejmująca przedmioty wykorzystywane w ramach wykonywanej działalności może działać również poza lokalem (np. na pokazach mody, targach, w czasie akcji promocyjno-marketingowych).
  • Polisę można rozszerzyć o ubezpieczenie assistance dla firmy.
  • Ochrona może zawierać telefoniczną pomoc prawną.

Chcesz dowiedzieć się więcej i porównać oferty czołowych ubezpieczycieli w Polsce? Skorzystaj z porady eksperta, który reprezentuje ponad 30 towarzystw. Odwiedź biuro lub zadzwoń – sprawdź mapę placówek lub pobierz aplikację ubezpieczeniową SPECTRUM mobile, aby skontaktować się z Doradcą Klienta w swojej okolicy.

Źródła:


Dodaj komentarz

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.

Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.