Wypadki autokarowe – odszkodowanie od przewoźnika

23 grudnia 2015

archiwum

Podróże autokarem są jedną z najczęściej wybieranych przez Polaków form przejazdu. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się wycieczki objazdowe po różnych krajach Europy. Spotęgowana ilość podróży wiąże się niestety ze zwiększonym ryzykiem wypadków, a świadomość pasażerów co do ewentualnych roszczeń z tego tytułu jest znikoma.

Co ważne prawo do ubiegania się o odszkodowanie mają wszyscy pasażerowie przekraczający próg autokaru (również tacy, którzy jakimś sposobem będą uczestnikami podróży bez ważnego biletu), a odszkodowanie pokrywane jest w całości przez przewoźnika, a nie biuro podróży lub inne instytucje organizujące wyjazd. Odmowa wypłaty świadczenia jest możliwa jedynie wtedy, gdy wina leży po stronie pasażera lub innych osób trzecich.

Oczywiście zakres ubezpieczenia obowiązuje również na teren Unii Europejskiej. W sytuacji, kiedy mamy do czynienia ze szkodą, mającą miejsce za granicą RP bardzo istotne jest zebranie wszystkich informacji dotyczących zdarzenia i sprawcy wypadku: nr rejestracyjny, dane ubezpieczyciela oraz nr polisy. Dzięki systemowi Zielonej Karty roszczenie jest obsługiwane w Polsce co umożliwia skrócenie czasu likwidacji oraz kontrolę nad nią, praktycznie w czasie rzeczywistym.


Dodaj komentarz

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.

Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.



Czat z Doradcą Spectrum

Witaj w Spectrum!

Aby rozpocząć rozmowę z Doradcą,

prosimy o podanie danych kontaktowych.