Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dusnet/domains/dus.net.pl/public_html/dus/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2758

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dusnet/domains/dus.net.pl/public_html/dus/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2762

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dusnet/domains/dus.net.pl/public_html/dus/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3706
Poradnik podróżny dla osób z niepełnosprawnościami - Dom Ubezpieczeniowy SPECTRUM

Poradnik podróżny dla osób z niepełnosprawnościami

16 sierpnia 2019

ciekawostki, lato, podróż

Brak pełnej sprawności nie jest przeszkodą w czerpaniu radości z życia! W naszym krótkim przewodniku podpowiadamy, jak efektywnie zorganizować podróż.

Wybieramy środek transportu

Pociąg

  • PKP posiada na wyznaczonych trasach wagony, do których osoba na wózku swobodnie wjedzie (specjalna rampa, przedział, toaleta).
  • Każde większe miasto udostępnia bezpłatną usługę asystenta, pomagającego w wejściu i w opuszczeniu pociągu. To serwis o międzynarodowym zasięgu – jadąc do europejskiego miasta można taką usługę zamówić za pośrednictwem PKP z Warszawy.

Samolot

  • To najlepiej dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością środek transportu.
  • Port lotniczy i linie lotnicze mają obowiązek udzielania osobom niepełnosprawnym bezpłatnej pomocy oraz zapewnienia im odpowiednich udogodnień na podstawie przepisów unijnych (rozporządzenie WE 1107 z dn. 5 lipca 2006).
  • Informacje o potrzebie serwisu zgłaszamy w chwili rezerwacji biletu lub najpóźniej 48h przed lotem.
  • Niektóre linie lotnicze proszą o podanie dokładnych rozmiarów wózka i zalecają zrobienie zastrzyku przeciw zakrzepicy (loty > 3h), np. w punkcie medycznym na lotnisku (konieczna recepta!)
  • Przy wejściach na międzynarodowe lotniska znajdują się specjalnie oznakowane punkty. Przyciskiem wezwij obsługę serwisu naziemnego, która zajmie się Tobą i bagażem.
  • Po odprawie asystent zawiezie Cię do odpowiedniego wyjścia (gate). Jeżeli nie ma rękawa samolotowego, specjalny samochód z windą wiezie nas bezpośrednio do samolotu.

Co warto wiedzieć o lotniskach?

Najlepiej zgłaszać prośby o pomoc, używając ogólnoświatowych kodów. To uniwersalne i wszędzie zrozumiałe oznaczenia, ułatwiające poruszanie się po lotnisku i dojazd do terminali. Najważniejsze kody to:

  • WCHR (wheelchair ramp) – oznacza pasażera, który wymaga przeprowadzenia wózka przez lotnisko (wylot/przylot) od bramek wejściowych na pokład samolotu.
  • WCHC (wheelchair cabin) – określa pasażerów wymagających pomocy w przeprowadzeniu wózka przez terminal do stopni samolotu oraz podczas wwiezienia podnośnikiem na pokład i zwiezienia z pokładu.
  • WCHS (wheelchair stairs) – dotyczy pasażerów wymagających pomocy w przeprowadzeniu wózka przez lotnisko (wylot/przylot) do stopni samolotu oraz podczas wejścia i zejścia ze schodów samolotu.
  • BLND (blind) – dotyczy pasażerów niewidomych, którzy potrzebują pomocy na całym etapie – od przejścia przez terminal, odprawę, aż do swojego miejsca na pokładzie samolotu.
  • BDGR – dotyczy pasażerów niewidomych, podróżujących z psem przewodnikiem. Asysta wygląda identycznie jak w przypadku oznaczenia BLND.
  • BLDP – oznacza pasażerów niewidomych lub niedowidzących, którzy nie wymagają specjalnej pomocy. Osoby takie powinny móc podróżować samodzielnie lub w towarzystwie opiekuna.
  • DPNA – określa samodzielnych pasażerów z niepełnosprawnością intelektualną, którzy rozumieją instrukcje związane z bezpieczeństwem oraz potrafią prawidłowo na nie reagować (m.in. zaburzenia rozwojowe szkolne, demencja, Alzheimer i zespół Downa).
  • DEAF – dotyczy pasażerów całkowicie głuchych, wymagających oddzielnej instrukcji bezpieczeństwa na pokładzie samolotu.

Popularne oznaczenia lotniskowe:

Ubezpieczenie

Pamiętaj o ubezpieczeniu turystycznym od kosztów leczenia oraz nieszczęśliwych wypadków (NNW). Jeżeli wyjeżdżasz na zorganizowaną wycieczkę, podstawowe ubezpieczenie masz wliczone w pakiet, nie obejmuje ono jednak chorób przewlekłych (m.in. choroby serca, padaczka). Ubezpieczyciel nie pokryje w tym wypadku kosztów leczenia, które za granicą mogą sięgać setek tysięcy złotych!

Czy wiesz, że…

  • OWU flagowego ubezpieczenie ERGO Hestii – ERGO 7, oraz ubezpieczenia niezbędnego w podróży – ERGO Podróż – dostosowane jest do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku. Odpowiednio przygotowane dokumenty można odczytać na specjalnych czytnikach ekranu.
  • Niesłyszący klienci ERGO Hestii korzystają z usługi tłumacza migowego przez stronę www, dzięki czemu mogą zakupić ubezpieczenie lub zlikwidować szkodę bez wychodzenia z domu.
  • Rzeczy osobiste to nie tylko komputer i laptop, ale również sprzęt medyczny, taki jak aparat słuchowy czy proteza.
  • Osoby z niepełnosprawnością ruchową mogą korzystać z ochrony sprzętu pomocniczego i rehabilitacyjnego: wózków inwalidzkich, balkoników, lasek, kul, ortez czy protez, bez dodatkowej dopłaty.
  • Ubezpieczenie bagażu chroni sprzęt medyczny również poza miejscem zakwaterowania w czasie podróży, np. jeżeli ktoś Cię okradnie, zniszczy Twój sprzęt lub ulegnie uszkodzeniu podczas przewożenia.
  • Jeśli zachorujesz, a Twoje dziecko wymaga szczególnej opieki – poprzez nasz Assistance zorganizujesz specjalistyczną pomoc dostosowaną do jego niepełnosprawności.

Źródło:
https://www.ergohestia.pl/centrum-wiedzy/poradnik-podrozny-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami/


Dodaj komentarz

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.

Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.