Ubezpieczenia stały się proste – Allianz wychodzi naprzeciw oczekiwaniom

Mieszkanie i dom są szczególnymi elementami majątku. Nie dziwi więc fakt, że ubezpieczenie budynków spośród wszystkich ubezpieczeń majątkowych, obok komunikacyjnych, można uznać za najpowszechniejszy produkt ubezpieczeniowy na polskim rynku. Allianz będący czołowym ubezpieczycielem majątkowym na światowym rynku, czerpiąc z ponad 120-letniego globalnego doświadczenia, wprowadził ubezpieczenie MÓJ DOM, będącym odpowiedzią na potrzeby i rosnącą świadomość współczesnego klienta.

Mniej niejasności – szybsze decyzje

Nieustanne zmiany we wszystkich dziedzinach życia, za którymi często nie sposób nadążyć, skłaniają nas do poszukiwania prostych rozwiązań. Mamy coraz mniej czasu, zatem decyzje zakupowe chcemy podejmować jak najszybciej. Oczekiwania klientów zatem są jasne – prostota i pakietyzacja stanowią to, czego szukają, także w kwestii, jaką są ubezpieczenia, szczególnie że dla wielu jest to zakup kojarzący się z czasochłonnym procesem i skomplikowanymi procedurami.

Dbałość o komfort klienta i odpowiadanie na jego potrzeby jest dla działającego od ponad 20 lat w Polsce Allianz wartością nadrzędną, co odzwierciedla nowa oferta ubezpieczenia mieszkaniowego MÓJ DOM. Przejrzysty, prosty wybór między kilkoma pakietami jest odzwierciedleniem oczekiwań społeczeństwa. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez TNS Kantar na zlecenie Allianz – 86% osób korzystających z ubezpieczeń mieszkaniowych wskazało, że produkty pogrupowane w pakiety są dla nich proste i zrozumiałe. Ubezpieczenie MÓJ DOM zawęża wybór do 3 pakietów, dzięki czemu sprzedaż jest sprawna. Kupujący optymalizują swoje działania, oszczędzają czas, a jednocześnie mają poczucie wyboru dopasowanej do ich potrzeb oferty.

Uproszczenie idzie w parze z jakością

Każdy z trzech pakietów uwzględnia najczęściej wybierane przez klientów ryzyka, a on sam może wybrać ten, który najbardziej odpowiada jego potrzebom. Oferta została zmodyfikowana i uproszczona tak, aby wybór był jak najłatwiejszy, a jednocześnie dopasowany do indywidualnych wymogów. Pakiety tzw. „Pudełka” zawierają gotowe warianty ochrony, od podstawowej po kompleksową. Im wyższy pakiet, tym szerszy zakres ochrony. Dobrane zostały tak, aby w zależności od tego, czy klient chce ubezpieczyć własne mieszkanie, wynajmuje je turystom przez portale internetowe, czy też właśnie jest w trakcie budowy swojego domu, ubezpieczenie gwarantowało optymalne zabezpieczenie. Poza pogrupowaniem ryzyk w wygodne i przyjazne pakiety zostały wprowadzone również zmiany w zakresie oferty. Rozszerzenie wybranych definicji, zmniejszenie liczby wyłączeń od odpowiedzialności ubezpieczyciela oraz wzbogacenie usług Assistance m.in. o dostęp do pomocy prawnej, a także usługi organizacji i pokrycia kosztów deratyzacji, dezynsekcji czy usunięcia gniazd os lub szerszeni tworzy wszechstronne pakiety. Istnieje także możliwość opcjonalnego poszerzenia każdego z nich o ochronę przed szkodami spowodowanymi trzęsieniem ziemi.

Przejrzystość nie tylko w zakresie produktu

Ubezpieczyciel zadbał również o prostotę w dokumentach. Do zakupionego ubezpieczenia klient otrzyma „Przewodnik po ubezpieczeniu”, w którym znajdzie m.in. „Ogólne Warunki Ubezpieczenia”. W „Przewodniku” wszystko napisane jest przystępnym, zrozumiałym językiem. Zawiera on także pomocne definicje, objaśniające poszczególne zapisy oraz najczęściej zadawane przez klientów pytania. Wszystko to ujęte w przyjaznej szacie graficznej. Przejrzyste dokumenty sprawiają, że klient od razu wie, co znajduje się w zakresie ubezpieczenia i jaka ochrona zostanie mu zapewniona. Jest to znaczące także dla Agentów, których profesjonalne doradztwo i ekspertyza nadal jest kluczowa podczas podejmowania decyzji zakupowych klientów. Uproszczone produkty pozwalają na optymalizację działań i zyskanie czasu na właśnie ten element ich pracy – porady i wyjaśnienie klientom zawiłości, które są nieuniknione w przypadku ubezpieczeń. To realna wartość dla kupujących.

Udoskonalone w każdym aspekcie

Mając na względzie także istotne potrzeby nowego pokolenia konsumentów, którzy przyzwyczajeni do wszechobecnej technologii, chcą szybkich, mobilnych rozwiązań, dostępnych „tu i teraz”, wraz z pakietami produktowymi wdrożono możliwość zawarcia ubezpieczenia z płatnością online. Oszczędza to czas klienta oraz poszerza pole działalności biznesowej agentów. Bez konieczności wychodzenia z domu, kupujący może skontaktować się ze swoim Agentem, który pomoże mu w wyborze jednego z trzech pakietów ubezpieczenia. W ciągu kilku minut klient otrzyma informację o wybranej ofercie ubezpieczeniowej na swój adres email wraz z możliwością jej opłacenia online.

Nowe, prostsze produkty zapakowane w trzy pakiety stwarzają możliwość indywidualnego, samodzielnego doboru szczegółów ubezpieczenia mieszkania. Łatwość zrozumienia oferty, transparentność w dokumentacji przekłada się na szybkość podjęcia decyzji i maksymalne uproszczenie, które w dzisiejszym świecie staje się aspektem coraz bardziej zyskującym na wartości.

Po więcej szczegółowych informacji, na temat ubezpieczenia Mój Dom, zapraszamy do oddziałów Domu Ubezpieczeniowego Spectrum.


Dodaj komentarz