PZU kolejny rok z rzędu przeprowadziło akcję rozdawania odblasków pieszym w całym kraju. Głównym założeniem projektu było zwiększenie bezpieczeństwa przechodniów. W ubiegłym roku odblaski otrzymali wszyscy najmłodsi uczniowie szkół podstawowych w Polsce.
Przeprowadzone doświadczenia pozwoliły na ustalenie, że dzięki odblaskom pieszy jest widoczny dla kierującego już z odległości 150m, a co za tym idzie kierowca ma 5 sekund więcej na odpowiednią reakcję. Zależność ta jest szczególnie istotna po zmroku, kiedy widoczność jest najbardziej ograniczona.
Policja potwierdza, że wszystkie akcje, które są organizowane na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach (np. te, które zachęcały do rezygnacji z używania telefonu podczas jazdy), przynoszą widoczne skutki. Dla przykładu w październiku ubiegłego roku liczba wypadków spadła o 10% w stosunku do roku 2018, natomiast w czasie listopadowych świąt spadek wyniósł aż 50%.
Proponowane akcje PZU to część projektu oznaczonego jako #10latdłużej. Zakłada on szeroką kampanię na rzecz poprawy życia i zdrowia Polaków, przez poruszanie tematyki poprawy aktywności czy też konieczności regularnych badań.
Źródło:
- https://www.portalsamorzadowy.pl/bezpieczenstwo/odblaski-dla-pieszych-w-ramach-akcji-na-rzecz-bezpieczenstwa,135326.html
- https://media.pzu.pl/informacje-prasowe/szczegoly/Odblaski_od_PZU_dla_pieszych
Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.
Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.