Chcesz prowadzić swój biznes, ale nie do końca wiesz, jak zacząć i w jakim kierunku się rozwijać? Licencja franczyzowa to skuteczny sposób na dobre zarobki, ponieważ w ramach współpracy otrzymujesz sprawdzone rozwiązania i działasz pod skrzydłami zaufanej marki. Według Europejskiego Kodeksu Etycznego Franczyzy franczyza to system sprzedaży towarów, usług albo technologii, która oparta jest na ścisłej współpracy pomiędzy niezależnymi prawnie i finansowo przedsiębiorstwami, czyli franczyzodawcą i jego franczyzobiorcami.
Współpraca między franczyzobiorcą a franczyzodawcą zawiązuje się na podstawie umowy franczyzy, w ramach której zostają określone prawa i obowiązki stron. Franczyza oznacza przywilej i jednocześnie zobowiązanie do prowadzenia danej działalności według zasad, które ustanowił podmiot udzielający licencji. Przede wszystkim trzeba być gotowym na konieczność włożenia własnego kapitału w działalność, liczyć się z poufnością informacji oraz przestrzegać standardów, które dotyczą całej sieci.
Jako franczyzobiorca możesz otrzymać:
- znak towarowy franczyzodawcy,
- „know how”, czyli całokształt wiedzy fachowej,
- nazwę franczyzodawcy,
- wytyczne co do sposobu postępowania,
- wytyczne i pomoc co do sposobu prowadzenia działalności,
- pomoc handlową i techniczną (to np. programy szkoleniowe, pomoc przy wyborze lokalizacji, i przygotowania lokalu, rekrutacja personelu i szkolenia dla pracowników, szkolenia dotyczące księgowości, organizacja kampanii promocyjnej),
- wiedzę i doświadczenie franczyzodawcy,
- poczucie bezpieczeństwa, które wynika z wykorzystania sprawdzonego pomysłu,
- korzyści wynikające z kampanii reklamowych marki.
Ogromnym plusem w prowadzeniu działalności opartej na franczyzie jest brak konieczności posiadania dużego kapitału na rozpoczęcie biznesu. Przedsiębiorca nie buduje swojego firmy od zera – dostaje gotową markę, szkolenia dla siebie i pracowników, logo, wiedzę, pomoc merytoryczną itp. To zmniejsza ryzyko niepowodzenia i wzmacnia pozycję na rynku już od samego początku.
Co więcej, dzięki franczyzie można uzyskać lepsze warunki współpracy z dostawcami i kontrahentami. To franczyzodawca, czyli centrala, negocjuje warunki z dostawcami i walczy o lepsze rozwiązania dla swoich franczyzobiorców, aby podtrzymać rozwój sieci i wysoki poziom obsługi.
Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.
Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.