Choć podczas jazdy staramy się przestrzegać przepisów i nie powodować zagrożenia na drodze, każdemu z nas może przydarzyć się mandat za złe parkowanie czy kolizja drogowa. W takiej sytuacji możemy skorzystać z ochrony prawnej w ramach ubezpieczenia dla zmotoryzowanych, którą proponuje Interrisk.
Dlaczego warto mieć ochronę prawną kierowcy?
Dla wielu z nas codzienne dojazdy do pracy czy na zakupy to rutyna. Zarówno podczas miejskich, jak i długodystansowych podróży, jesteśmy narażeni na udział w zdarzeniach, które mogą mieć konsekwencje prawne – jest to frustrujące zwłaszcza w sytuacji, gdy uważamy, że sprawiedliwość jest po naszej stronie. Warto bronić swoich racji, ale konsultacje z prawnikiem i spory sądowe często wiążą się z wysokimi kosztami. Oferowane przez Interrisk ubezpieczenie ochrony prawnej kierowcy chroni nas właśnie w takich momentach. W ramach polisy ubezpieczyciel pokrywa koszty rozwiązywania problemów prawnych i zapewnia profesjonalną pomoc.
Jak działa ochrona prawna kierowcy w Interrisk?
Oferowane przez Interrisk ubezpieczenie ochrony prawnej kierowcy jest dostępne w dwóch opcjach (Standard i Premium) i umożliwia wybór sumy ubezpieczenia 50 000 lub 100 000 zł. W obydwu wariantach ochrona zawiera Asystę Prawną – to szybka, telefoniczna pomoc prawnika w kryzysowej sytuacji związanej z pojazdem, takiej jak:
- zatrzymanie przez policję,
- kolizja drogowa,
- otrzymanie mandatu od straży miejskiej,
- nienależyte wykonanie usługi w warsztacie samochodowym,
- dochodzenie przez firmę windykacyjną nieistniejącej zaległej raty leasingowej lub raty składki za ubezpieczenie OC.
Istnieje także możliwość kontaktu mailowego z prawnikiem w sytuacji, gdy porada dotyczy spraw związanych z posiadaniem i użytkowaniem ubezpieczonego pojazdu oraz umowami, dotyczącymi pojazdu i konieczne jest przekazanie dokumentów. Asysta prawna obejmuje swoim zakresem cały kraj, a w przypadku zdarzenia drogowego – również państwa Europy (z wyjątkiem Białorusi, Mołdawii, Rosji i Ukrainy).
Kiedy Asysta Prawna zadziała? Oto przykładowe sytuacje:
- Ubezpieczonemu przydarzyła się kolizja we Włoszech. Uzyskał telefoniczną poradę prawną, dzięki której dowiedział się, o czym warto pamiętać w kontakcie ze służbami (policja, pomoc drogowa).
- Według ubezpieczonego warsztat samochodowy nienależycie przeprowadził naprawę jego samochodu. Po konsultacji telefonicznej zwrócił się do zakładu o zweryfikowanie, czy wszystko jest w porządku. Okazuje się, że praktykant niewłaściwie założył przewody. Usterka została wyeliminowana – auto porusza się, jak należy.
- Klient otrzymał mandat za złe parkowanie, jednak miał wątpliwości co do jego słuszności. Skontaktował się z Asystą Prawną i opisał szczegóły, dzięki czemu otrzymał informacje przydatne do napisania odwołania – dzięki temu mandat został anulowany.
Ponadto opcja Standard obejmuje pokrycie kosztów reprezentacji interesów prawnych ubezpieczonego przed sądem. W tym wariancie ochroną objęte są spory dotyczące posiadania i użytkowania ubezpieczonego pojazdu. Natomiast opcja Premium rozszerza zakres o dochodzenie roszczeń w sprawach dotyczących umów związanych z posiadaniem lub użytkowaniem pojazdu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej i sprawdzić dostępne warianty ochrony, porozmawiaj z ekspertem, który reprezentuje ponad 30 ubezpieczycieli. Odwiedź nasze biuro lub zadzwoń – Doradcę Klienta znajdziesz na mapie placówek lub za pomocą aplikacji ubezpieczeniowej SPECTRUM mobile.
Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.
Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.