Ubezpieczenia dla najmłodszych na ogół swoim zakresem obejmują wsparcie w razie nieszczęśliwego wypadku, pobytu w szpitalu czy poważnej choroby. Coraz poważniejszym zagrożeniem dla dzieci jest jednak hejt w internecie. Młode osoby poświęcają wiele czasu na korzystanie ze smartfona czy komputera. Nie jest łatwo uchronić najbliższych przed złośliwą aktywnością w mediach społecznościowych lub na innych platformach. To poważny problem, który niesie ze sobą różnego rodzaju negatywne konsekwencje – dlatego podpowiadamy, jaką pomoc proponują towarzystwa ubezpieczeniowe na wypadek hejtu w internecie.
Jak bronić się przed hejtem w internecie?
Nie jest łatwo chronić się przed hejtem – nie ma jednej, uniwersalnie skutecznej metody. Można ignorować złośliwe i wulgarne komentarzem, nie wchodzić w polemikę i w miarę możliwości ograniczać styczność z hejterami. Innym sposobem jest zgłaszanie i usuwanie aroganckich komentarzy lub blokowanie osób, które je wstawiają. Jeśli spotkał Cię hejt, warto gromadzić dowody – np. zrzuty ekranu potwierdzające przestępstwo, aby potem przedstawić dokumentację na policji lub w sądzie.
Co to jest ubezpieczenie na wypadek hejtu w internecie?
Ubezpieczenie na wypadek hejtu w internecie jest to polisa, która zapewnia pomoc w sytuacji, kiedy Twoje dziecko zostanie znieważone bądź pomówione w wirtualnym świecie, lub kiedy zostaną tam wbrew jego woli ujawnione informacje dotyczące jego życia prywatnego.
Jaką pomoc otrzymasz z ubezpieczenia?
Towarzystwa ubezpieczeniowe wyszły naprzeciw nowym zagrożeniom w dobie internetu i proponują pomoc w razie hejtu. Jaką pomoc możesz otrzymać?
- Infolinia prawna, w ramach której ubezpieczyciel zapewnia:
- udzielenie bieżących konsultacji prawnych drogą elektroniczną,
- przesłanie na życzenie ubezpieczonego tekstów aktów prawnych, informacji o obowiązujących procedurach sądowych oraz kosztach prowadzenia sporów prawnych,
- udzielenie informacji o kancelariach prawnych, które specjalizują się w zakresie spraw wskazanych przez ubezpieczonego,
- przygotowanie opinii prawnych oraz wzorów pism procesowych.
- Reprezentacja prawna, która obejmuje:
- wstępną analizę i ocenę stanu prawnego danej sytuacji faktycznej osoby ubezpieczonej,
- przygotowanie opinii prawnych,
- doradztwo prawne i przedstawienie scenariusza podejmowanych działań,
- tłumaczenie dokumentów na język polski, opinię biegłego lub rzeczoznawcy,
- podejmowanie działań z zakresu postepowania reklamacyjnego, pojednawczego, mediacyjnego, pomoc w złożeniu na policji lub prokuraturze zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa, oszustwa, pomówienia,
- podejmowanie działań przed sądem pierwszej instancji.
- Pomoc specjalisty IT – zorganizowanie i opłacenie specjalisty IT, pomoc w usunięciu lub zatrzymaniu dostępu do negatywnych lub bezprawnie udostępnionych informacji o ubezpieczonym.
- Konsultacje z psychologiem – zorganizowanie i pokrycie kosztów spotkań z psychologiem w formie telekonsultacji bez limitu oraz możliwość skorzystania z 10 wizyt w placówce medycznej.
- Składka ubezpieczenia wynosi tylko 36 zł rocznie!
Chcesz dowiedzieć się więcej? Porozmawiaj z ekspertem, który odpowie na wszystkie Twoje pytania. Odwiedź biuro lub zadzwoń – Doradcę Klienta znajdziesz na mapie placówek lub w bezpłatnej aplikacji ubezpieczeniowej SPECTRUM mobile.
Źródła:
Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.
Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.