Gothaer TU S.A. notuje dwucyfrowe wzrosty i przekracza postawione cele. 28 lutego 2019 r. dołącza do austriackiej Vienna Insurance Group i w efekcie zmienia swoje barwy i nazwę. Jako Wiener stawia na unikatowe połączenie siły i doświadczenia z nowoczesną, energetyczną identyfikacją wizualną.
Minione miesiące to okres dużych zmian w Gothaer TU S.A. Na początku roku, 28 lutego, firma stała się formalnie częścią austriackiej Vienna Insurance Group. Jako samodzielny zakład kontynuuje swój rozwój, aby wesprzeć dążenie VIG do osiągnięcia strategicznego celu – 10 proc. udziału w rynku polskim.
Istotnym etapem procesu zmiany właścicielskiej jest nowa marka firmy. Towarzystwo zmienia zarówno nazwę, jak i kolory. Nowa marka – Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group – nawiązuje do austriackich korzeni. To połączenie siły, doświadczenia i ugruntowanej pozycji rynkowej spółki obecnej w Polsce od 29 lat.
– Wiener to wizja silnej, elastycznej marki, która odpowiada na potrzeby i styl życia współczesnych konsumentów. Została zbudowana na mocnych fundamentach ważnych dla nas wartości: inicjatywy, pozytywnych emocji i lojalności – mówi Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes zarządu Gothaer TU S.A. Nasza nowa nazwa nawiązuje do początków grupy kapitałowej, w której jesteśmy. Jej korzenie sięgają 1824 r., kiedy to założono najstarszą z trzech firm ubezpieczeniowych, które dziś tworzą Wiener Städtische Versicherung AG, na której to spółce swoją obecną siłę zbudowała Vienna Insurance Group. Nazwa Wiener w tej grupie kapitałowej zobowiązuje.
Nowej nazwie towarzyszy odmienione logo, które symbolizuje dynamikę, energię i elastyczność. Wykorzystano w nim spontanicznie zapisaną literę W jako znak, który odzwierciedla dopasowanie firmy do potrzeb klientów i pośredników.
– Nowa nazwa i nowe logo stanowią dobre odniesienie do solidności nowego akcjonariusza, a jednocześnie odzwierciedlają świeżość, innowacyjność i energię, które składają się na unikalne DNA firmy. Celem VIG w Polsce jest osiągnięcie 10% udziału w rynku – a przy niespełna dwuprocentowym udziale Wiener wspólnie jesteśmy bliżej tego celu. Wierzymy, że Wiener jako samodzielny podmiot może również skorzystać z przynależności do Grupy dzięki udziałowi w pewnych strategicznych projektach i w wielu wspólnych inicjatywach IT – podkreślił Franz Fuchs, dyrektor generalny Vienna Insurance Group Polska.
Wiener postawił na mocne kolory – pomarańczowy i „Wiener-blue”, które mają nawiązywać do wartości firmy. Pełen energii i optymizmu kolor pomarańczowy jest wyrazem aktywności, siły i nowoczesności. Ta barwa ma odzwierciedlać ducha zespołu i oddawać otwartość, komunikatywność i relacyjność. Dopełnieniem kolorystyki jest kolor niebieski, symbolizujący profesjonalizm i nowoczesność. To kolor, który niesie przekaz dotyczący kompetencji, skuteczności i bezpieczeństwa – wszystkiego, co w ubezpieczeniach jest najważniejsze.
Nowe logo i nazwa pojawią się w komunikacji firmy na przełomie czerwca i lipca. Będą sukcesywnie wprowadzane w materiałach firmowych, oznakowaniach oddziałów oraz w placówkach pośredników ubezpieczeniowych. Rebranding potrwa do listopada br.
– Cieszę się, że Gothaer zyskuje nowe oblicze właśnie teraz – w czasie, kiedy firma notuje rekordowe wzrosty i może się pochwalić przekroczeniem zakładanych celów. Znakomite ubiegłoroczne wyniki finansowe, blisko 20% wzrost składki, ponad 50 mln zł wyniku technicznego brutto i zysk finansowy osiągnięte w trudnym okresie sprzedaży spółki, oznaczają dla nas nie tylko dobry start w nowej grupie kapitałowej, ale przede wszystkim stanowią pomyślny prognostyk dalszego rozwoju już pod nową marką – dodaje Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes zarządu Gothaer.
Rekordowe wzrosty i jeszcze większe bezpieczeństwo
W 2018 r. towarzystwo ubezpieczeniowe znacząco urosło we wszystkich liniach biznesowych i osiągnęło wyższy od planowanego wynik finansowy netto w wysokości 16,5 mln złotych. W tym czasie zebrało składkę przypisaną brutto w wysokości 743 mln złotych, co oznacza dynamikę 19,3 proc. r.d.r.
Mimo że spółka średnio wypłacała codziennie niemal 1 mln zł brutto odszkodowań poszkodowanym, istotnie poprawiła operacyjne wskaźniki efektywności, w szczególności wskaźnik szkodowości, który wyniósł 59,1 proc. wobec 68,3 proc. w roku poprzednim. W rezultacie wskaźnik mieszany brutto wyniósł 91,1 proc. względem 100,4 proc. w roku 2017. Poprawa wyników, a przez to pozycji kapitałowej spółki, zaowocowała również poprawą bezpieczeństwa, wyrażoną wzrostem współczynnika wypłacalności do poziomu 163%. Jest to najwyższy poziom współczynnika wypłacalności odkąd wprowadzono wymogi Wypłacalność II. Oznacza to, że bezpieczeństwo finansowe spółki obecnie jest na bardzo wysokim poziomie, gwarantującym nawet w sytuacjach wystąpienia ekstremalnych zdarzeń katastroficznych możliwość realizacji zobowiązań dla swoich obecnych i przyszłych klientów.
Kontynuowane przez towarzystwo działania mające na celu poprawę efektywności procesów operacyjnych oraz doskonalenie jakości obsługi klientów i współpracujących ze spółką pośredników nie tylko pomogły osiągnąć lepsze wyniki finansowe, ale także zaowocowały prestiżową nagrodą Gwiazda Jakości Obsługi 2018.
Gothaer w Polsce
W ciągu 20 lat obecności w Polsce, Gothaer TU S.A. (dawniej PTU S.A) stał się jednym z większych towarzystw ubezpieczeniowych w naszym kraju. W 2014 roku znalazł się w pierwszej dziesiątce majątkowych towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce.
Gothaer TU S.A. świadczy ubezpieczenia zarówno Klientom indywidualnym, jak i korporacyjnym. W szerokiej ofercie towarzystwa znajdują się takie produkty jak: ubezpieczenia komunikacyjne, mieszkaniowe, osobowe, turystyczne oraz rolne. Firma oferuje także kompleksowe rozwiązania ubezpieczeniowe dla sektora MŚP oraz Klientów korporacyjnych. Gothaer TU S.A. nieustannie się rozwija, stawia na innowację i rozbudowuje wachlarz usług. I tak, jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce stworzył specjalne programy ubezpieczeniowe dedykowane elektrowniom wiatrowym i fotowoltaicznym. Firma posiada ogólnopolską sieć dystrybucji i współpracuje z ponad 3 tys. agentów ubezpieczeniowych.
Nagrody i wyróżnienia
Gothaer TU S.A. duży nacisk kładzie na jakość świadczonych usług i zapewnienie wysokiego poziomu satysfakcji Klientów. Wysoką jakość obsługi potwierdzają wyniki realizowanych cyklicznie przez firmę badań satysfakcji Klienta oraz przyznane wyróżnienia: „Turbina Polskiej Gospodarki 2015”, „Instytucja Roku 2017” czy „Gwiazda Jakości Obsługi 2018”.
Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.
Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.