Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dusnet/domains/dus.net.pl/public_html/dus/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2758

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dusnet/domains/dus.net.pl/public_html/dus/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2762

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dusnet/domains/dus.net.pl/public_html/dus/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3706
OC działalności – co warto wiedzieć? cz. 2 - Dom Ubezpieczeniowy SPECTRUM

OC działalności – co warto wiedzieć? cz. 2

Podstawowe informacje na temat OC działalności przedstawiliśmy w poprzednim artykule z tej serii – poznasz w nim odpowiedzi na najważniejsze pytania, m.in. czym jest OC działalności, kto powinien je mieć i dlaczego warto zainwestować w tego rodzaju ubezpieczenie. Kolejną istotną kwestią, nad którą się pochylimy, jest przeanalizowanie polisy. Czy podstawowy zakres będzie wystarczający, czy też należałoby rozszerzyć ochronę? Oto najpopularniejsze klauzule, z jakimi możemy mieć do czynienia przy OC działalności (w zależności od oferty towarzystwa ubezpieczeniowego poszczególne rozszerzenia mogą znajdować się już w zakresie podstawowym).

Klauzula OC pracodawcy
To rozwiązanie dla firm, które zatrudniają pracowników. Klauzula chroni pracodawcę przed roszczeniami składanymi przez pracowników, którzy doznali szkody na swoim mieniu lub osobie podczas wykonywania obowiązków w pracy. Oczywiście w tym przypadku musi zostać wykazana faktyczna wina właściciela firmy za zaistniałe zdarzenie. Przykład: pracownik firmy budowlanej upadł na niezabezpieczony pręt, w wyniku czego doznał uszczerbku na zdrowiu. Świadczenie z ZUS-u nie zaspokoiło w pełni jego potrzeb. Pracownik zgłasza roszczenie z polisy właściciela firmy, a przedsiębiorca jest spokojny, że nie będzie musiał wypłacić odszkodowania z własnej kieszeni.

Klauzula OC najemcy nieruchomości lub ruchomości
To rozszerzenie zakresu ochrony dla tych, którzy użytkują nieruchomości bądź ruchomości osób trzecich na podstawie leasingu, dzierżawy, użyczenia czy też umowy najmu. Przykład: klient jest najemcą lokalu oraz leasinguje sprzęt biurowy. Z jego winy dochodzi do zalania w biurze. Uszkodzone zostają panele podłogowe oraz leasingowany sprzęt. Właściciele mienia (lokalu oraz urządzeń) otrzymają odszkodowanie z polisy, a najemca nie będzie musiał pokryć naprawy z własnej kieszeni. Ważne! Ochrona nie obejmuje szkód powstałych w pojazdach będących przedmiotem leasingu ani wynajmu długoterminowego.

Klauzula OC za produkt
Klauzulę tę powinni posiadać sprzedawcy, hurtownicy, importerzy, producenci oraz pozostałe firmy, które według przepisów prawa ponoszą odpowiedzialność za produkt. Przykład: do zakupionej w miejscowej masarni wędliny dostały się opiłki żelaza. Nieświadomy klient zjadł mięso i doznał rozstroju zdrowia. Zwrócił się z roszczeniem do zakładu produkującego, który dzięki polisie OC wraz z tym rozszerzeniem nie poniósł konsekwencji finansowych za swój błąd.

Klauzula OC za szkody w mieniu powierzonym w celu wykonania usługi
To rozwiązanie dla firm, które przyjmują mienie osób trzecich w celu wykonania usługi obróbki, naprawy, czyszczenia, konserwacji, serwisowania itp. Są to m.in. pralnie, pracownie krawieckie, warsztaty samochodowe, serwisy rowerowe czy też AGD. Przykład: wskutek nieprawidłowo wykonanej usługi prania drogi garnitur klienta skurczył się, stracił kolor i nie nadaje się do użytku. Dzięki klauzuli poszkodowany dostanie odszkodowanie od ubezpieczyciela i będzie mógł zakupić nowy strój.

Klauzule rozszerzające zakres ubezpieczenia poza terytorium Polski
To rozwiązanie dla firm, które wykonują swoje usługi poza granicami naszego kraju. W zależności od firmy ubezpieczeniowej rozszerzenie zakresu najczęściej wybierzemy z trzech opcji przedstawionych poniżej.
OC za szkody powstałe:

  • na terytorium państw Unii Europejskiej oraz Islandii, Norwegii i Szwajcarii,
  • na terenie całego świata z wyłączeniem USA, Kanady, Australii i Nowej Zelandii,
  • na terenie całego świata.

Przykład: każda szkoda, która jest w zakresie ubezpieczenia i miała miejsce na terytorium kraju który jest wskazany w rozszerzeniu.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Porozmawiaj z ekspertem, który odpowie na wszystkie Twoje pytania i pomoże dobrać korzystną ofertę o odpowiednim zakresie ochrony. Odwiedź biuro lub zadzwoń – najbliższego Doradcę Klienta znajdziesz na mapie naszych placówek.

Źródło:


Dodaj komentarz

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.

Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.



Czat z Doradcą Spectrum

Witaj w Spectrum!

Aby rozpocząć rozmowę z Doradcą,

prosimy o podanie danych kontaktowych.