Phygital – co to znaczy? Wdrażamy nową jakość obsługi Klienta

Nieustanna ewolucja rynku wynika nie tylko z konkurencji pomiędzy firmami. Poprzeczka jest podnoszona coraz wyżej również przez samych konsumentów, którzy szukają najdogodniejszych rozwiązań i nie godzą się na kompromisy, gdy idzie o komfort i satysfakcję. W odpowiedzi na ich oczekiwania coraz więcej marek stara się zapewnić kompleksowe doświadczenie phygital – co to właściwie znaczy?

Czym jest phygital? Definicja

Phygital to trend, który polega na łączeniu aspektów fizycznych i wirtualnych, aby zapewnić konsumentowi wielowymiarowe doświadczenie w obcowaniu z marką i jej produktami – niezależnie od tego, czy są to towary, czy też usługi. Określenie phygital powstało z połączenia dwóch słów: physical (fizyczny) + digital (cyfrowy).

Zatarta granica między tymi pojęciami dobrze obrazuje płynność, z jaką konsument porusza się w dzisiejszym świecie, w którym rzeczywistość wirtualna przenika się z realiami. Innowacyjne technologie zapewniają większą wygodę podczas korzystania z oferty marki, a także łatwy dostęp do informacji, które pozwalają sprawdzić możliwości lub ocenić jej wiarygodność (np. opinie innych konsumentów). Nowoczesne firmy muszą zatem zadbać o swoją obecność i dyspozycyjność w wielu kanałach, którymi mogą dotrzeć do klientów, jednocześnie zapewniając im możliwość wyboru i swobodnego poruszania się pomiędzy dostępnymi opcjami.

Phygital – co to znaczy w praktyce?

Phygital to naturalna konsekwencja i kolejny poziom omnikanałowości. Polega na tym, że marka już nie tylko oferuje swoje towary i usługi różnymi kanałami (np. stacjonarnie, przez aplikację czy sklep internetowy), ale łączy te doświadczenia z personalizacją i innymi elementami obsługi tak, aby zapewnić konsumentowi najwyższy komfort.

Przykładowo, w przypadku sklepu phygital może obejmować takie działania, jak: udostępnianie klientowi różnych kanałów zakupu, możliwość odbioru produktu lub dokonania zwrotu/wymiany przy pomocy dowolnego kanału (np. towar nabyty online można bez problemu zwrócić w sklepie stacjonarnym, a także odebrać tam zamówienie złożone w mobilnej aplikacji), sprawdzenie dostępności produktu w konkretnym punkcie sprzedażowym, dedykowane oferty dla stałych klientów na podstawie ich profilu i danych o wcześniejszych zakupach, dostępność konsultantów telefonicznie, mailowo i na portalach społecznościowych etc.

Phygital w ubezpieczeniach

Phygital nie jest zarezerwowany wyłącznie dla sklepów – Innym doskonałym przykładem wykorzystania tego trendu może być nowoczesna bankowość. Również branża ubezpieczeniowa wdraża innowacyjne rozwiązania, dzięki którym zapewnia konsumentom satysfakcjonujące doświadczenie w tym charakterze. Jak wygląda phygital w Domu Ubezpieczeniowym Spectrum?

  • Więcej niż omnikanałowość – nasi Klienci mogą wybrać dowolny sposób zakupu ubezpieczenia i niezależnie od kanału mogą liczyć na wsparcie eksperta. Doradcy są do dyspozycji nie tylko w placówkach, ale też telefonicznie i podczas korzystania z naszego kalkulatora SPECTRUM ubezpieczenia online.
  • Zakup polisy można sfinalizować dowolną formą płatności – np. przelewem tradycyjnym, elektronicznym lub BLIK, zaś podczas wizyty w biurze Doradcy Klienta również kartą i gotówką.
  • Doradcy Klienta są wyposażeni w zaawansowane narzędzia informatyczne, które znacznie usprawniają obsługę – np. aplikacja sprzężona z naszym autorskim systemem All In #1 potrafi zeskanować kod AZTEC z dowodu rejestracyjnego pojazdu, dzięki czemu wszystkie dane są zaczytywane automatycznie, a cały proces kalkulacji składki trwa niespełna minutę!
  • Panel Klienta to intuicyjna platforma, która umożliwia Klientom m.in. wygodne zarządzanie swoimi polisami i kolejną metodę nawiązania kontaktu z Doradcą.
  • Troszczymy się o to, aby zapewniać naszym Klientom dedykowane produkty – to wyjątkowe oferty ubezpieczeniowe, których nie można znaleźć nigdzie indziej. Tworzymy je na podstawie wiedzy o naszych Klientach i w odpowiedzi na ich oczekiwania.
  • Kontakt z nami jest banalnie prosty – wystarczy zadzwonić, wypełnić formularz kontaktowy na naszej stronie (np. w sprawie współpracy lub kompleksowego ubezpieczenia firmy) lub napisać wiadomość. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania!

Nie ma to jak w Domu!

Każdego dnia troszczymy się o coraz wyższy standard w każdym aspekcie naszego działania. Nie boimy się innowacji, które podnoszą zarówno komfort pracy Doradców, jak i jakość obsługi Klienta. Przekonaj się, że nie ma to jak w Domu! Znajdź biuro na mapie naszych placówek i skorzystaj z szerokiej oferty lub dołącz do nas i odkryj nowoczesny wymiar ubezpieczeń!


Dodaj komentarz