Ubezpieczenia w ofercie Twojej firmy – jak poszerzyć działalność o sprzedaż ubezpieczeń?

31 października 2022

biznes, ciekawostki, SPECTRUM, ubezpieczenia

Sprzedaż ubezpieczeń doskonale sprawdza się jako samodzielny biznes, ale może też posłużyć dywersyfikacji przychodów i rozszerzyć Twoją obecną działalność. Dlaczego warto wybrać ubezpieczenia, z jakimi branżami najlepiej się komponują i jak włączyć je do swojej oferty? Wyjaśniamy!

Spis treści

Dlaczego warto poszerzyć działalność o ubezpieczenia?

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na dywersyfikację przychodów. Szeroki wachlarz produktów czy usług pozwala dotrzeć do liczniejszej grupy klientów i zapewnić im kompleksową obsługę. Nie chodzi jednak wyłącznie o czysty zysk – dywersyfikacja sprawia, że działalność opiera się na więcej niż jednym filarze, a to może okazać się pomocne podczas zmian na rynku i w życiu osobistym. To skuteczna metoda na zabezpieczenie interesów, dzięki której przedsiębiorca może uodpornić się na zawirowania losu.

Jest wiele sposobów na dywersyfikację przychodów – dlaczego warto wybrać ubezpieczenia? Przemawia za tym kilka mocnych argumentów:

  • Ubezpieczenia to stabilna branża – rynek ubezpieczeniowy to jeden z nielicznych sektorów gospodarki, który wykazuje wysoką odporność na zmiany w realiach ekonomicznych.
  • Popyt na ubezpieczenia obowiązkowe i dobrowolne – ogromny potencjał sprzedażowy wynika z szerokiej kategorii ubezpieczeń obowiązkowych (np. OC komunikacyjne, OC rolnika, OC dla wielu grup zawodowych), a także rosnącego zainteresowania ochroną majątku, życia i zdrowia (więcej na ten temat przeczytasz np. w analizie raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń).
  • Doradcy ubezpieczeniowi nie są płatnikami VAT – to spore uproszczenie w prowadzeniu działalności.
  • Elastyczny charakter pracy – doradca ubezpieczeniowy może działać na wiele sposobów, np. prowadzić profesjonalną multiagencję ubezpieczeniową lub sprzedawać ubezpieczenia dodatkowo w ramach innej działalności. Dzięki odpowiednim narzędziom taką pracę można wykonywać także zdalnie, z domu, w wybranych godzinach. To sprawia, że łatwo wdrożyć sprzedaż ubezpieczeń do swojego obecnego stylu życia i prowadzenia działalności.
  • Niskie koszty inwestycji – do sprzedaży ubezpieczeń potrzebne jest standardowe wyposażenie: komputer, telefon, drukarka. Decyzja o oznakowaniu placówki czy uruchomieniu franczyzowego biura należy do Ciebie i zawsze możesz podjąć ją później.

Sprzedaż ubezpieczeń – z jakimi branżami najlepiej się łączy?

Branża ubezpieczeniowa jest spokrewniona z finansami, bankowością i prawem, ale doskonale współpracuje także z innymi rodzajami działalności. Jakie połączenia najlepiej się sprawdzają?

  • Ubezpieczenia + finanse – z usług doradców finansowych, w tym podatkowych czy kredytowych, korzystają często przedsiębiorcy, którym zależy na rozwoju biznesowym, więc warto zaproponować im ubezpieczenia dla firm (istnieje też duża grupa podlegająca pod obowiązkowe OC zawodowe). Pozostali klienci mogą być zainteresowani np. ubezpieczeniem pod kredyt, ubezpieczeniem ochrony prawnej czy ubezpieczeniem związanym z odpowiedzialnością cywilną w życiu prywatnym, a przy okazji będą mieli szansę ubezpieczyć dom, samochód czy majątek.
  • Ubezpieczenia + motoryzacja – salony samochodowe, komisy czy stacje diagnostyki pojazdów potrafią osiągać wysokie wyniki szczególnie w sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, AC, assistance itd.) oraz związanych z bezpieczeństwem kierowcy i pasażera (NNW).
  • Ubezpieczenia + turystyka – nieszczęśliwy wypadek podczas wycieczki to zmora turystów. Czasami przekonują się o tym nawet Ci, którzy wraz z ofertą podróży zakupili ubezpieczenie o podstawowym zakresie i doznali szkody niemieszczącej się w odpowiedzialności ubezpieczyciela. Dzięki eksperckiej wiedzy o ubezpieczeniach turystycznych możesz dopasować polisę do potrzeb klienta i zapewnić mu indywidualnie dobrane ubezpieczenie na czas wycieczki, a także kompleksową ochronę w innych sferach życia (np. dom, samochód, zdrowie).
  • Ubezpieczenia + nieruchomości – własne cztery kąty to nie tylko miejsce zamieszkania, ale też ostoja całego majątku. Osoby zainteresowane zakupem mieszkania czy budową domu często potrzebują ubezpieczenia pod kredyt i są skłonne do wybrania wariantu ochrony, który zapewni wsparcie finansowe w razie każdej szkody. Dodatkowo możesz zaproponować im ubezpieczenia na samochód czy majątek oraz polisę, która zapewni wsparcie finansowe w razie kłopotów zdrowotnych.
  • Ubezpieczenia + … – sprzedaż ubezpieczeń można połączyć z wieloma innymi rodzajami działalności, a także potraktować ją po prostu jako odrębną specjalizację.

Warto pamiętać, że rodzaj działalności łączonej z ubezpieczeniami nie ogranicza sprzedaży – każdego klienta można obsłużyć kompleksowo i zaproponować mu różne produkty ubezpieczeniowe, które odpowiadają jego potrzebom. Partnerzy Domu Ubezpieczeniowego Spectrum mają w ofercie wszystkie rodzaje ubezpieczeń od ponad 30 towarzystw (niezależnie od rodzaju umowy i formy współpracy).

Jak zacząć sprzedawać ubezpieczenia?

Aby rozpocząć sprzedaż ubezpieczeń, konieczne jest uzyskanie uprawnień zawodowych oraz uzyskanie dostępu do oferty towarzystw. Jednym z najlepszych rozwiązań jest nawiązanie współpracy z multiagencją, taką jak Dom Ubezpieczeniowy Spectrum. Partnerom, którzy dopiero wchodzą w świat ubezpieczeń, oferujemy pakiet eksperckich szkoleń i pomoc organizacyjną w zdobyciu licencji.

Osoba, która chce uzyskać uprawnienia do sprzedaży ubezpieczeń, musi spełnić podstawowe wymogi formalne:

  • minimum średnie wykształcenie,
  • pełna zdolność do czynności prawnych,
  • brak skazania w Krajowym Rejestrze Karnym (za umyślne popełnienie przestępstwa skarbowego, przeciwko życiu i zdrowiu, wymiarowi sprawiedliwości, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi, obrotowi gospodarczemu, ochronie informacji i wiarygodności dokumentów),
  • zaliczenie egzaminu KNF dla osób ubiegających się o wykonywanie czynności agencyjnych.

Więcej na temat wejścia w branżę ubezpieczeniową i procesu szkoleniowego w SPECTRUM przeczytasz w tym artykule.

Współpraca ze SPECTRUM – co jeszcze zyskasz?

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to marka, która od ponad 15 lat cieszy się zaufaniem klientów w całej Polsce. Naszych doradców wyróżnia ekspercki poziom wiedzy oraz dostęp do zaawansowanych narzędzi informatycznych, które ułatwiają sprzedaż i usprawniają obsługę. Na jakie wsparcie może liczyć przedsiębiorca, który chce nawiązać współpracę ze SPECTRUM i poszerzyć działalność o sprzedaż ubezpieczeń?

  • wysoka prowizja (120% na start),
  • ponad 30 towarzystw i wszystkie rodzaje ubezpieczeń w ofercie,
  • bezpłatny dostęp do systemu informatycznego SADUS All in #1,
  • aplikacja dla agenta ubezpieczeniowego,
  • sprzedaż ubezpieczeń w wybranych formach: stacjonarnie, przez telefon, online,
  • wsparcie merytoryczne,
  • materiały marketingowe.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przejdź na stronę poświęconą współpracy i skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły oferty.


Dodaj komentarz

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.

Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.