Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dusnet/domains/dus.net.pl/public_html/dus/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2758

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dusnet/domains/dus.net.pl/public_html/dus/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2762

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dusnet/domains/dus.net.pl/public_html/dus/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3706
Biznes ubezpieczeniowy – dlaczego warto i jak zacząć? - Dom Ubezpieczeniowy SPECTRUM

Biznes ubezpieczeniowy – dlaczego warto i jak zacząć?

Biznes w ubezpieczeniach to świetny pomysł na własną działalność. Wyjaśniamy, co wyróżnia tę branżę, dlaczego się opłaca i jak zostać agentem ubezpieczeniowym.

Spis treści

Dlaczego warto otworzyć biznes ubezpieczeniowy?

Własny biznes to sposób na dopasowanie pracy do swojego stylu życia oraz większą niezależność finansową niż w przypadku zatrudnienia. Dlatego wiele osób decyduje się na założenie jednoosobowej działalności gospodarczej w wybranej przez siebie branży. Dlaczego warto wziąć pod uwagę ubezpieczenia, szukając pomysłu na biznes? Jest kilka dobrych powodów, takich jak:

  • stały popyt generowany przez ubezpieczenia obowiązkowe – polisy OC (zwłaszcza komunikacyjne, ale też rolne czy zawodowe) często stanowią trzon działalności ubezpieczeniowej, a ich powszechność pomaga stworzyć dużą bazę klientów;
  • nieograniczony potencjał sprzedażowy – potrzeby ubezpieczeniowe Polaków rosną, co regularnie wykazują raporty Polskiej Izby Ubezpieczeniowej (np. już więcej niż co 10 Polak posiada polisę zdrowotną, wzrasta też zainteresowanie ochroną dla majątku czy firmy);
  • zapotrzebowanie na ekspertów – choć kalkulatory ubezpieczeniowe są w stanie porównać cenę i najważniejsze aspekty ochrony, nie potrafią odpowiedzieć na pytanie ani zwrócić uwagi na detal, który może zaważyć na dopasowaniu ubezpieczenia do oczekiwań kupującego, dlatego też wielu klientów wysoko ceni możliwość skonsultowania się specjalistą, który zna zarówno ofertę na rynku, jak i nomenklaturę charakterystyczną dla umów ubezpieczeniowych;
  • zawód zaufania społecznego – możliwość wykonywania czynności agencyjnych (czyli związanych ze sprzedażą ubezpieczeń) jest uregulowana przepisami, które zapobiegają nadużyciom;
  • niski próg wejścia – aby sprzedawać ubezpieczenia, wystarczy spełnić niewielkie wymagania formalne, z kolei rozmiar inwestycji zależy głównie od formy pracy (w najprostszym wariancie wystarczy komputer, telefon i drukarka – nie trzeba otwierać biura, co jest wygodnym rozwiązaniem dla początkujących agentów, którzy chcą sprawdzić biznes ubezpieczeniowy zanim wyłożą większy kapitał).

Ile zarabia agent ubezpieczeniowy?

Potencjał zarobkowy we własnej działalności zależy przede wszystkim od zaangażowania przedsiębiorcy – nie inaczej jest w przypadku sprzedaży ubezpieczeń. Zgodnie z przepisami polskiego prawa, osoba wykonująca czynności agencyjne pobiera wynagrodzenie prowizyjne od wystawionych polis. Zatem to, ile zarabia agent ubezpieczeniowy, bezpośrednio wynika ze sprzedaży.

Na wysokość zarobków wpływa zarówno ilość sprzedanych polis, jak i cena. Za najbardziej dochodowe uchodzą ubezpieczenia komunikacyjne (ze względu na ich obowiązkowość i powszechność można wystawić bardzo wiele takich polis) oraz firmowe (to rzadszy rodzaj klienta, za to jednorazowa prowizja jest znacznie wyższa). Warto przy tym zauważyć, że jeden klient może mieć wiele potrzeb ubezpieczeniowych – w praktyce oznacza to, że jest skłonny zakupić więcej polis, np. nie tylko na samochód, ale też mieszkanie czy działkę ogrodową, a także pakiet zdrowotny dla swojej rodziny.

Jak wejść w branżę ubezpieczeniową?

Branża ubezpieczeniowa jest przystępna dla osób, które nie miały z nią wcześniej styczności. Aby móc wejść w działalność ubezpieczeniową, wystarczy spełnić wymogi formalne:

  • minimum średnie wykształcenie,
  • pełna zdolność do czynności prawnych,
  • brak skazania w Krajowym Rejestrze Karnym (za umyślne popełnienie przestępstwa skarbowego, przeciwko życiu i zdrowiu, wymiarowi sprawiedliwości, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi, obrotowi gospodarczemu, ochronie informacji i wiarygodności dokumentów),
  • zaliczenie egzaminu KNF dla osób ubiegających się o wykonywanie czynności agencyjnych.

Agenci ubezpieczeniowi często prowadzą działalność w ramach współpracy z agencją-matką – może to być zarówno konkretny zakład ubezpieczeniowy, jak i multiagencja, która gromadzi ofertę większej ilości towarzystw. Wybór odpowiedniego partnera dla swojego biznesu ma ogromne znaczenie – to kwestia m. in. zaufanej marki, szerokiej oferty i jakości dostępnych narzędzi do pracy (np. porównywarka ubezpieczeniowa, baza klientów czy system rozliczeniowy). Warto też wiedzieć, że agencja-matka może zapewnić istotne wsparcie organizacyjne i formalne, np. przygotowanie do egzaminu KNF czy kurs sprzedaży ubezpieczeń. Co oferuje Dom Ubezpieczeniowy Spectrum?

Start-up w SPECTRUM – kurs sprzedaży ubezpieczeń i znacznie więcej

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja z ogólnopolskim zasięgiem, która zapewnia:

  • wszystkie rodzaje ubezpieczeń od ponad 30 towarzystw,
  • komplet nowoczesnych narzędzi informatycznych dla agenta (system SADUS All in #1 z porównywarką ubezpieczeń, inteligentną bazą klientów i zautomatyzowanymi rozliczeniami etc., aplikacja SADUS mobile kompatybilna z systemem),
  • elastyczny model współpracy (m. in. działanie pod marką SPECTRUM albo własną, otwarcie biura lub praca z domu, możliwość włączenia ubezpieczeń do obecnej oferty swojej firmy – możesz rozpocząć swój biznes ubezpieczeniowy tak, jak chcesz),
  • eksperckie szkolenie od podstaw (obejmuje przygotowanie do egzaminu KNF, kurs sprzedaży ubezpieczeń i naukę obsługi narzędzi informatycznych w ramach systemu SADUS All in #1),
  • 3 miesięczny start-up i możliwość odbycia stażu w placówce SPECTRUM (program wsparcia dla początkujących doradców ubezpieczeniowych),
  • 120% prowizji przez pierwsze 3 miesiące,
  • pomoc w ocenie lokalu, zaprojektowanie oznakowania i aranżacji biura (dotyczy modelu współpracy związanego z otwarciem placówki).

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości współpracy z marką SPECTRUM? Sprawdź naszą stronę lub skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły.


Dodaj komentarz

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, Imię, adres e-mail w celu obsługi przesłanego komentarza do artykułu umieszczonego na stronie internetowej, opublikowania go, udzielenia odpowiedzi lub kontakt związany z obsługą zamieszczonego komentarza.

Dane osobowe będą przetwarzane w tym celu przez czas pozostawania artykułu na stronie internetowej.